۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۱:۰۶

اعتراض شورای شهر تکاب به وزیر نفت/ سردسیر بودن منطقه لحاظ نشد

اعتراض شورای شهر تکاب به وزیر نفت/ سردسیر بودن منطقه لحاظ نشد

ارومیه - خبرگزاری مهر: صدور و توزیع قبوض جدید گاز مصرفی تکاب در جنوب آذربایجان غربی اعتراض برخی مشترکان را بر انگیخته بطوریکه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تکاب نامه ای اعتراض آمیز خطاب به وزیر نفت نوشته است.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، مبالغ قبوض جدید گاز مصرفی مشترکان تکاب همانند سایر شهرهای کشور افزایش چشمگیری یافته در حالی که تکاب یکی از سردسیرترین مناطق کشور محسوب شده و در فصول سرد سال میانگین مصرف گاز در این شهرستان نسبت به سایر شهرهای آذربایجان غربی بالاتر است.

افزایش هزینه گاز مصرفی در تکاب موجب شده عده ای از مردم با در دست داشتن قبوض خود به اداره گاز این شهرستان مراجعه کرده و علت عدم همخوانی و تطابق میزان حجم گاز مصرفی و هزینه درج شده در قبوض را جویا شوند.

در عین حال تنها پاسخی که مراجعان و گله مندان از مبلغ قبض گاز مصرفی دریافت می کنند اینست که "شهروندان می توانند بصورت اقساطی این مبالغ را پرداخت کنند" .

برخی از شهروندان نیز صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان بویژه اعضای شورای اسلامی شهر تکاب رسانده و از آنان می خواهند برای کاهش گازبهای خود اقدام کرده و به مکاتبه با نهادهای ذیربط بپردازند.

در این میان نائب رئیس شورای شهر تکاب طی نامه ای به وزیر نفت از بالا بودن مبلغ قبوض گاز مردم تکاب پس از حذف یارانه ها ابراز گلایه و ناخرسندی کرده و اعلام داشته افزایش بیش از حد نرخ گاز در این منطقه بسیار سردسیر موجب تعجب مردم شده است.

سید جلال علوی در نامه خود به میرکاظمی آورده است:بسیاری از مردم تکاب از این افزایش قیمت گاز مصرفی بشدت گله مند هستند و توان پرداخت اینگونه مبالغ را ندارند.

تعیین 300 متر مکعب استاندارد / مصرف واقعی 500 متر معکب

وی در این نامه از افزایش پنج برابری بهای گاز مصرفی در تکاب در مقایسه با دوره های قبل از اجرای قانون هدفمندی سازی یارانه ها خبر داد و اظهار کرده است: درآمد ساکنین تکاب پایین تر از خط فقر بوده و با محرومیت و در آمد نامناسب پرداخت هزینه گاز مصرفی با این روال فقط به مشکلات مردم افزوده است.

وی در ادامه این نامه بیان داشته است: میزان حجم مصرف استاندارد گاز در تکاب 300 متر مکعب تعیین شده در حالی که می بایست به علت طولانی بودن فصل سرما و یخبندان و نیز کاهش دمای هوا در فصل زمستان به 30 درجه سانتی گراد زیر صفر این میزان به 500 متر مکعب افزایش می یابد.

علوی اظهار داشت: میانگین استاندارد گاز مصرفی با اوضاع جوی و سردسیر بودن تکاب متناسب نیست و همین امر باعث بالا بودن مبلغ قبوض گاز شده است.

کنتورهای گاز تکاب غیر استاندارد است

این عضو شورای شهر تکاب در این نامه همچنین به غیر استاندارد بودن کنتورهای گاز نصب شده درتکاب و نحوه محاسبه اشتباه گاز بهای مصرفی ساکنین این شهر اشاره کرده و خواستار بررسی و تجدید نظر در میزان و مبلغ قبوض گاز مردم تکاب شده است.

شهرستان تکاب با 83 هزار نفر جمعیت و با داشتن زمستانهای طولانی و فصل سرما و یخبندان طاقت فرسا در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از شمار مناطق سردسیر کشور است.

مردم این شهرستان از فصول سرد سال که بیش از هشت ماه طول می کشد چاره ای جز مصرف گاز بالاتر از میانگین سایر شهرهای استان آذربایجان غربی ندارند و با توجه به قبوض جدید گاز مصرفی این شهرستان و با توجه به سردسیر بودن منطقه در نحوه محاسبه لحاظ نشده و یا مورد توجه و اهمیت چندانی قرار نگرفته است.

کد خبر 1308450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha