۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۷:۰۸

بخش معاونت های شهرداری تهران جشنواره فیلم شهر 150 اثر را داوری می کند

مسئول بخش سازمان و معاونت های شهرداری جشنواره فیلم شهر گفت: بخش سازمان و معاونت های شهرداری این رویداد هنری اقدام به داوری150 فیلم منتخب بر اساس چگونگی تصویر ماموریت های سازمانی شهرداری همانند معاونت "حمل و نقل و ترافیک" کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدهادی منبتی مشاور رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، با بیان این مطلب افزود: 150 اثر از میان فیلم های کوتاه، مستند و انیمیشن ارائه شده به دبیرخانه جشنواره فیلم شهر انتخاب و به داوران بخش ویژه سازمان و معاونت های شهرداری ارائه شده تا این آثار را بر اساس دیدگاه و رویکرد کارشناسان معاونت های مختلف شهرداری بررسی و فیلم های برتر در این بخش را معرفی کنند.  

مسئول بخش سازمان و معاونت های شهرداری جشنواره فیلم شهر ادامه داد: داوری آثار بر اساس چگونگی تصویر ماموریت های سازمانی شهرداری مانند معاونت "حمل و نقل و ترافیک"، "شهرسازی و معماری"، "خدمات شهری"، "برنامه ریزی و توسعه" و معاونت "فرهنگی و اجتماعی" با سازمان های زیر مجموع صورت می گیرد.

منبتی درباره اهداف برگزاری بخش ویژه سازمان و معاونت های شهرداری یادآور شد: تقدیر از فیلم های دغدغه مند و همسو با اهداف شهرداری، تشویق از فیلمسازان شهری، آشنای مدیران شهری با فیلمسازان این بخش به منظور ادامه همکاری برای ایجاد تغییرات کاربردی درسطح شهر و همچنین استفاده و بهربرداری از فیلم های آموزشی، از جمله اهداف برگزاری بخش یادشده است.

وی درباره شیوه و معیارهای هر یک از معاونت های شهرداری تهران در داوری و بررسی آثار ارائه شده به این بخش گفت: "معاونت حمل و نقل و ترافیک" از منظر نحوه آموزش و چگونگی تصویر مسوولیت های وابسته به خود مانند اتوبوسرانی، تاکسیرانی، معاینه فنی خودروها، ترافیک مترو و ...  به بررسی آثار اقدام می کنند.

همچنین معاونت "شهرسازی  و معماری" به جایگاه معماری و  زیباسازی شهری در فیلم ها توجه  و هر فیلمی که از زاویه بهتری به این معقوله توجه کرده است در لیست برترین های این بخش قرار خواهند گرفت. 

منبتی ادامه داد: "معاونت خدمات شهری" در داوری آثار بیش از هر امری به مسئله بازیافت زباله و اموری مانند آن توجه می کنند. همچنین "معاونت برنامه ریزی و توسعه" نیز آثار را از منظر توسعه و برنامه ریزی شهری بررسی می کنند و در آخر "معاونت فرهنگی و اجتماعی"  توجه ویژه خود را جایگاه زنان در اجتماع،  زنان، ورزش و تن درستی، ورزش محلات، کودکان کار و خیابانی و ... معطوف می کند.

به گفته مشاور رییس سازمان فرهنگی  و هنری شهرداری جشنواره فیلم شهر، فیلم های منتخب این بخش در سالن های سازمان فرهنگی  و هنری شهرداری نمایش داده می شوند و هر یک از معاونت های یاد شده به طور مجزا جوایز نقدی را به برترین های خود اهدا خواهد کرد. 

منبتی درباره هیات داوران قسمت های مختلف سازمان و معاونت های شهرداری جشنواره فیلم شهر توضیح داد: داوری آثار بر اساس رویکرد معاونت "حمل و نقل و ترافیک" توسط "محمود برآوردی" و "مونیکا شاهین" انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش "شهرسازی و معماری"، "شهرام شهابیان"، "سزار دارابی" و "زهرا منصوری" آثار رسیده به بخش مسابقه این بخش را برگزیده اند. همچنین " ؟؟؟ میرعابدینی"  آثار بخش برنامه ریزی و توسعه شهری را انتخاب کرده است.
به گفته وی در بخش "معاونت فنی وعمران" و معاونت خدمات شهری به ترتیب "  آقایان "جواد رحمتی" و "امیرعلی مصطفوی"  و "هانیه احمدی" داوری آثار این بخش را برعهده داشته اند. 

داوری بخش "معاونت اجتماعی و فرهنگی" را منبتی برعهده داشته و آثار برتر در این بخش را انتخاب کرده است. چهارمین جشنواره فیلم شهر با رویکرد شهری انسانی برای انسان شهری، از 18 تا 31 اردیبهشت ماه در استان های تهران و گیلان برگزار می شود. 
 

کد خبر 1308778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha