۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۲:۰۶

جشنواره کن -34/

"درخت زندگی" با واکنش های متفاوتی روبرو شد

"درخت زندگی" با واکنش های متفاوتی روبرو شد

نمایش فیلم " درخت زندگی" ساخته ترنس مالیک در بخش مسابقه جشنواره کن با واکنش های متفاوتی همراه شد.

به گزارش مهر از هالیوود ریپورتر پس از پایان نمایش " درخت زندگی" عده ای فیلم را هو کردند ، عده ای دیگر دست زدند و البته نظر اغلب منتقدان حاضر در کن نسبت به فیلم مثبت بود.

"درخت زندگی" داستان خانواده ای در تگزاس دهه 1950 را روایت می کند.برد پیت نقش پدر افسرده و سختگیر خانواده را بر عهده دارد.در مقابل نقش مادر سرخوش و شاد خانواده بر عهده جسیکا چستین است.در این فیلم شان پن نیز نقشی را بر عهده دارد.
ساشا استون نویسنده نیویورک تایمز درباره این فیلم نوشت : قدرت بصری و تصاویر فیلمبرداری شده فیلم فوق العاده اند.اما غیبت داستان در فیلم به شدت به چشم می خورد.

پیتر بردشاو منتقد روزنامه گاردین ضمن توصیف فیلم با تعابیری چون دیوانه وار و فوق العاده نوشت : این فیلم به درد هرکسی نمی خورد.اما معنای کامل تعریف سینما را در خود دارد.

تاد مک کارتی منتقد هالیوود ریپورتر هم " درخت زندگی" را فیلمی بسیار خوب و مهم ارزیابی کرد اما تاکید کرد که توده جماعت سینما رو از این فیلم خوشش نخواهد آمد.

ترنس مالیک کارگردان فیلم به رغم حضور در کن در نشست مطبوعاتی فیلم شرکت نکرد و به جایش برد پیت ، جسیکا چستین و دو تهیه کننده فیلم  سارا گرین و بیل پولاد در این نشست حضور یافتند.

سارا گرین در پاسخ به سئوالی مبنی بر دلیل عدم شرکت مالیک در نشست مطبوعاتی گفت : آقای مالیک بسیار خجالتی هستند.پ.لاد نیز افزود : یکی از دلایلی که کالیک در نشست مطبوعاتی شرکت نکرده این است که معتقد است فیلم باید روی پای خود بایستد و او مایل نیست درباره فیلمی که ساخته توضیح دهد.

برد پیت نیز ضمن ابراز رضایت از شیوه کار مالیک درباره او گفت : او مانند کسی است که با تور در کناری می ایستد و همچون شکارچی پروانه ، لحظه های جذاب و گیرا را در تور می اندازد.او هر روز صبح با یادداشت هایی تازه سر صحنه حاضر می شد و به ندرت بیش از دو برداشت در روز فیلمبرداری می کرد.

کد خبر 1313907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha