۷ خرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۱۷

13 هزار کرمانی به مراسم ارتحال امام راحل اعزام می شوند

13 هزار کرمانی به مراسم ارتحال امام راحل اعزام می شوند

کرمان - خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان گفت: امسال برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) 13 هزار نفر از کرمان اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صدفی در جمع خبرنگاران گفت: مراسم ویژه ارتحال امام در مرقد امام امسال میزبان 13هزار نفر زائر کرمانی است که از سراسر استان کرمان به تهران اعزام می شوند.

صدفی تصریح کرد: با تاکید استاندار امسال سعی شده است از افرادی که تاکنون حرم حضرت امام را زیارت نکرده اند و به ویژه روستاییان و افراد محروم ثبت نام شود.

وی ادامه داد: ستاد ارتحال حضرت امام از دو ماه قبل با برگزاری 9 جلسه مرکزی فعالیت خود را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم و با محوریت تبیین اندیشه های حضرت امام (ره) آغاز کرده است.

صدفی یادآورشد: برنامه های ویژه ارتحال حضرت امام و مراسم 15خرداد در استان در قالب هشت محور فرهنگی، هنری، علمی، نمایشگاهی و.. برگزار می شوند و برنامه اصلی گرامی داشت ارتحال حضرت امام صبح روز 14خرداد در حسینیه ثارلله کرمان برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ارتحال امام همزمان با میلاد امام محمد باقر (ع) است سعی شده در برنامه ها به هر دو مقوله توجه شود.

این مسئول  برگزاری مسابقه استانی کتابخوانی با محوریت وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) را یکی از دیگر برنامه های مهم دانست و گفت: با کمک امور کتابخانه های استان این مسابقه در سه بخش دانش آموزی، دانشجویی و عمومی برگزار می شود.

وی از برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام در 22 مسجد شهر کرمان با مشارکت مردم خبر داد و گفت: امسال مراسم ارتحال حضرت امام را در روستاها نیز برگزار می کنیم و ترجیحا برگزاری کلیه مراسمات را برعهده خود مردم گذاشتیم.

صدفی از برپایی چندین نمایشگاه از آثار حضرت امام (ره) در ادارت و نهادها خبر داد و گفت: سعی شده با محوریت فرمایشات امام و بسته به محوریت کار ارگانها و نهادها کتب و آثار امام را در قالب نمایشگاههایی معرفی کنیم که 25 محور کاری برای برپایی نمایشگاههای مختلف تهیه و در اختیار نهادها قرار گرفته است.

کد خبر 1322638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha