۱۰ خرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۴۱

صالحی درپاسخ به مهر:

دعوت کشورهای اروپایی از وزیر خارجه ایران/ بیداری منطقه اسلامی است

دعوت کشورهای اروپایی از وزیر خارجه ایران/ بیداری منطقه اسلامی است

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که برخی کشورهای اروپایی از جمهوری اسلامی ایران برای بازدید از آن کشورها دعوت به عمل آوردند که وزارت خارجه در حال بررسی این درخواست‌ها است.

به گزارش خبرنگارمهر، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه همایش بیداری اسلامی در مرکز همایش‌های صدا و سیما در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص زمان سفرش به اروپا گفت: در این زمینه سفرهایی پیش بینی شده است که در زمان مقرر نام کشورها و زمان آن اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص مصوبه مجلس مبنی بر تحریم برخی شخصیت های آمریکایی توسط ایران گفت: در این زمینه طرحی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که معتقدیم این یک اقدام منطقی در برابر استکبار جهانی است.

صالحی افزود: کسانی که در غرب حقوق بشر را زیر پا می گذارند و دست اندرکار تروریسم بین‌المللی در جهان هستند باید مورد شناسایی و تحریم کشورمان قرار بگیرند.

وزیر امور خارجه در خصوص پاسخ گروه 1+5 به نامه دبیر شورای امنیت ملی گفت: این موضوع باید توسط شورای عالی امنیت ملی اعلام شود.

صالحی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره آخرین اخبار در خصوص افتتاح نیروگاه بوشهر گفت: نیروگاه بوشهر هم اکنون حالت بحرانی را می‌گذراند و فعل و انفعالات هسته‌ای در حال انجام بوده و به مرحله تولید بخار رسیده است لذا امیدواریم در یک ماه آینده این مرحله تولید بخار به حدی برسد که بتواند وارد توربین شده و به صورت آزمایشی نیروگاه به شبکه وصل شود.

وی ادامه داد: مسئولان سازمان انرژی اتمی قصد دارند بعد از عبور کامل از مراحل آزمایشی در زمان مقرر جشن برگزاری را با حضور برخی از مهمانان خارجی برگزار کنند.

وی همچنین در خصوص سفرهای اخیرش به کشورهای خاورمیانه گفت: سفرهای وزارت امور خارجه به صورتی تنظیم می شود که بهره‌ای از این سفرها برای کشورمان داشته باشد که این اتفاق صورت پذیرفته است.

صالحی در پاسخ به سئوالی در خصوص روابط ایران و مصر گفت: نسبت به روابط ایران و مصر خوشبین هستیم و امیدواریم بعد از رفع برخی محدودیت‌ها در مصر این روابط گسترش یابد.

وی همچنین در خصوص حوادث اخیر منطقه گفت: خیزش‌های منطقه مستقل و برآمده از بیداری و هوشیاری اسلامی است که از انقلاب اسلامی الگو گرفته است.
 
صالحی افزود: هرچند در کنار شعارهای اسلامی ممکن است شعارهایی مطرح شود که رنگ و بوی اسلامی نداشته باشد اما برآیند این تحرکات در باطن خود اسلامی است چرا که وقتی می‌گوییم این خیزش‌ها حرکت به کرامت انسانی است باید بگوییم اسلام هم خواستار این موضوع است.
 
صالحی در پایان خاطرنشان کرد: ما این بیداری اسلامی را مبارک می‌دانیم و به آینده این حرکت‌ها امیدواریم و معتقدیم که اجلاسی که هم اکنون تشکیل شده است در آستانه آگاهی دادن به امت اسلامی است.
کد خبر 1325286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha