۱۰ خرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۱۹

در آذربایجان غربی/

ساماندهی و یکپارچه سازی مدیریت آژانسهای تلفنی ضروری است

ساماندهی و یکپارچه سازی مدیریت آژانسهای تلفنی ضروری است

ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم ساماندهی و یکپارچه سازی سیستم مدیریت آژانسهای تلفنی و شرکتهای حمل و نقل سطح استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد محمودی صبح سه شنبه در جلسه شورای ترافیک آذربایجان غربی ضمن تاکید بر ساماندهی و یکپارچه سازی مدیریت آژانسهای تاکسی تلفنی و شرکتهای حمل و نقل درون شهری افزود: استفاده از سیستمهای مخابراتی جهت ارائه خدمات بهتر و سریعتر منجر به افزایش بهره وری در جابجایی مسافر و افزایش کیفی خدمات حمل ونقل خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس قانون مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور متولی حمل ونقل درون شهری با شهرداری بوده و شهرداریها و سازمانهای تاکسیرانی مرجع صدور مجوز برای شرکتهای حمل ونقل درون شهری و آژانسهای تلفنی هستند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با سازمان بازرگانی استان، مجامع امور صنفی با هماهنگی شهرداریها بر فعالیت آژانس های تلفنی نظارت کرده و اجازه صدور مجوز تاسیس آژانس تلفنی را نخواهند داشت.

لزوم ساماندهی 7600 هزار انواع تاکسی در آذربایجان غربی

دبیر شورای ترافیک آذربایجان غربی نیز در این جلسه از فعالیت 20 هزار دستگاه انواع تاکسی گردشی، خطی، مسافر بر شخصی ساماندهی شده شهری و روستایی و آژانس تلفنی در حوزه جابجایی مسافران دورن شهری شهرهای استان در حال حاضر خبر داد.

مختار فتحی پور با اشاره به نقش آژانسهای تاکسی تلفنی و شرکتهای حمل و نقل درون شهری در پاسخگویی به تقاضای سفرهای درون شهری بیان داشت: در این راستا هم اکنون بیش از هفت هزار خودرو در یک هزار و 200 آژانس تلفنی درون شهری و 620 دستگاه خودرو در 29 شرکت حمل و نقل درون شهری فعال بوده که نیازمند نظارت و ساماندهی منسجمی از سوی شهرداریها و سازمانهای مسئول هستند .

وی اظهار داشت: به منظور صدور مجوز تاسیس شرکتهای حمل ونقل درون شهری و استفاده از خودروها با سوخت گاز طبیعی، دستورالعملی با استناد به قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون در خصوص تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی شهر تهران زیرنظر شهرداری تهران مصوب 28 خرداد ماه سال 59 تهیه شده که طیجلسه آتی مطرح می شود .

در ادامه این جلسه با نقل و انتقال تاکسیها از شهرهای بزرگ به کوچک با شرط احراز مالکیت خودرو و مسکن در شهر مبدا و یا مقصد موافقت شد .

همچنین برای جلوگیری از تصادفات کارگران شهرداری در معابر شریانی و کمربندی شهرها مقرر شد تنظیف معابر فوق در آن مکان بصورت مکانیزه و در غیر اینصورت با استفاده از علائم هشدار دهنده و جلیقه های شبرنگ انجام شود.

شورای ترافیک آذربایجان غربی همچنین در جلسه امروز خود دستور العمل صدور مجوز شرکتهای حمل و نقل درون شهری، تاکسی تلفنی های بی سیم و جابجایی تاکسی در شهرهای استان را بررسی کرد .

کد خبر 1325352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha