۲۱ خرداد ۱۳۹۰، ۹:۲۶

در گفتگو با مهر عنوان شد:

سنگری کارنامه شعر انقلاب را کتاب می‌کند

سنگری کارنامه شعر انقلاب را کتاب می‌کند

محمدرضا سنگری پژوهشگر حوزه ادبیات منظوم، در کتابی کارنامه شعر انقلاب را بررسی می‌کند.

محمدرضا سنگری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره روند تدوین این کتاب گفت: با توجه به سوابقی که در حوزه شعر انقلاب داشته‌ام، قصد دارم پژوهشی جامع در این باره بنویسم و یک نگاه تحلیلی به شعر انقلاب و ویژگی‌های آن داشته باشم.

وی افزود: شعر انقلاب علاوه بر حضور پررنگش در جامعه ایرانی، هویت مشخصی هم دارد که آن را از شعر قبل از انقلاب جدا می‌کند و لذا می‌کوشم با دوری گرفتن از قالب‌های رایج و تقسیم‌بندی شعری، به این هویت بیشتر بپردازم.

این پژوهشگر حوزه ادبیات دفاع مقدس در عین حال گفت: پرداختن به نسل شاعران انقلاب و بررسی دیدگاه‌هایی که چه در داخل و چه در خارج از کشور درباره شعر انقلاب وجود داشته و دارد، از ارکان این پژوهش خواهد بود.

محمدرضا سنگری اضافه کرد: در حال حاضر حدود 30 صفحه ابتدایی و مقدمه کار را نوشته‌ام و قصد دارم تا پایان امسال آن را برای چاپ آماده کنم ولی هنوز با ناشری برای چاپ آن صحبت نکرده‌ام.

وی که در سال‌های اخیر دبیر علمی جایزه کتاب سال دفاع مقدس بوده است، در حال حاضر در دانشگاه تهران مشغول تدریس زبان و ادبیات فارسی است.

کتاب پژوهشی و سه جلدی «بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس» و کتاب‌هایی مانند «سوگ سرخ»، «حنجره معصوم»، «زبان و ادبیات فارسی پیش‌دانشگاهی در جلدهای متعدد»، «کرشمه‌های قلم»، «یادهای سبز» و «پیوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس» از دیگر آثار سنگری است.
 

کد خبر 1331333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha