۲۹ خرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۱۹

رئیس جمهور اندونزی:

پیگیری برنامه هسته ای بعید است/ انرژی های جایگزین در اولویت

پیگیری برنامه هسته ای بعید است/ انرژی های جایگزین در اولویت

کوالالامپور – دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: رئیس جمهور اندونزی درسفر خود به ژاپن اعلام کرد که کشورش با وجود طرح هایی که برای احداث نیروگاه های هسته ای داشته با مشاهده بحران هسته ای ژاپن انجام برنامه های هسته ای خود را غیر محتمل می داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی ژاپن (کیودو)، "سوسیلو بامبانگ یودهویونو" به خبرنگاران گفت با توجه به زلزله خیز بودن اندونزی و احتمال وقوع بحران هسته ای ژاپن در اندونزی ما به دنبال تولید سوخت هایی به غیر از انرژی هسته ای هستیم.

یودهویونو تصریح کرد هرچند تقاضا برای انرژی و مصرف آن روز به روز در دنیا و مخصوصا اندونزی به عنوان پر جمعیت ترین کشور مسلمان جهان بیشتر می شود اما در صورتی که در دور بعدی ریاست جمهوری نیز در پست خود ابقا شوم بعید است که اندونزی برنامه هسته ای خود را دنبال کند.
 
وی در ادامه از انرژی های جایگزین احتمالی مانند انرژی خورشیدی ، انرژی نیروی آبی و انرژی حرارت زمین نام برد.
    
رئیس جمهور اندونزی در پایان با ابراز تاسف و همدردی برای حادثه زلزله و سونامی اخیر ژاپن که منجر به کشته و مفقود شده بیش از23 هزار نفر در این کشور شد، گفت اندونزی به عنوان کشوری که همواره در معرض بلایای طبیعی قرار دارد غم و اندوه و بزرگی این حادثه را به خوبی درک می کند اما مطمئن است که ژاپن به زودی از این بحران خارج شده و قدرت پیشین خود را باز خواهد یافت.
 
کد خبر 1338741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha