۳۰ خرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۳۹

علیدوست در گفتگو با مهر:

هرگونه اهانت به روحانیت، تعرض به مرجعیت و اسلام است

هرگونه اهانت به روحانیت، تعرض به مرجعیت و اسلام است

قم - خبرگزاری مهر: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر جایگاه مرجعیت بیان داشت: ‌هرگونه تعرض به مرجعیت تعرض به روحانیت و اسلام و هرگونه تعرض به روحانیت تعرض به مرجعیت و اسلام است.

حجت الاسلام ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جایگاه ویژه مرجعیت بیان کرد: مرجعیت بر قله روحانیت قرار دارد.

وی ادامه داد: هرگونه اهانت به روحانیت، تعرض به مرجعیت و اسلام و هرگونه تعرض به مرجعیت نیز تعرض به اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیت در هر نظام و دینی ‌تابع‌‌ همان دین است گفت: اگر ما دین را جامع، جهانی و جاودان بدانیم متولیان دینی آن نظام را نیز باید جامع و جهانی و سخنان آنان را باید جاودانه بدانیم.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم که دین اسلام دین جهانی، جاودان و جامع است، اظهار داشت: دین اسلام از این جهت جهانی است که اختصاص به مکان خاصی ندارد و از این جهت جاودان است که دین خاتم است و چون تمامی شئونات آدمیان را در بر می‌گیرد جامع و کامل است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید براینکه روحانیت چنین دینی باید جامع و جهانی باشد و سخنانش نیز جاودانه باشد بیان کرد: باید برخورد با قشر روحانی در جامعه نیز با این نگاه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه به اقتضای این نگاه امکان دارد روحانی شیعه در شکل‌های متفاوتی بروز کند، بیان کرد: امکان دارد افرادی مظهر زهد و افرادی دیگر مظهر سیاست باشند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه نباید از روحانیت تعریف بسته‌ای وجود داشته باشد، اظهار داشت: چنانچه تعریف بسته‌ای از روحانیت وجود داشته باشد برخی از روحانیونی که در این تعریف حضور ندارند طرد خواهند شد که این کار درستی نیست.

وی ادامه داد: نباید اینگونه باشد که به عنوان مثال روحانی که زاهد است مورد قبول و روحانی که مثلا در سیاست وارد شده است را قبول نداشت.

کد خبر 1339736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha