۳ تیر ۱۳۹۰، ۱۱:۴۸

با حضور ۴۰۰ داوطلب/

آزمون ورودی مبلغین بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد

آزمون ورودی مبلغین بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد

قم - خبرگزاری مهر: آزمون ورودی مبلغین بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور ۴۰۰ داوطلب از فضلای حوزه برگزار شد.

مدیر مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صبح جمعه در حاشیه برگزاری این آزمون که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) برگزار شد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تعداد ۴۰۰ نفر از فضلای حوزه علمیه در این آزمون شرکت کردند اظهار داشت: فراخوان برگزاری این آزمون در قالب پوستر، بنر و ارسال پیامک به طلاب اعلام شده بود.

حجت الاسلام حجت الله داودی به شرایط شرکت کنندگان در این آزمون اشاره کرد و ابراز داشت: دارا بودن مدرک بالای پایه ۹ و همچنین تسلط به زبان انگلیسی از شرایط عمومی شرکت کنندگان این آزمون بود.

وی بیان کرد: داوطلبانی که نمره قبولی در آزمون کتبی را کسب کنند به مرحله مصاحبه راه پیدا خواهند کرد و بعد از انجام مصاحبه به دلیل وجود حساسیت‌های بالا در این زمینه گزینش صورت می‌گیرد.

اعلام نتایج آزمون کتبی تا نیمه شعبان

وی گفت: نتایج آزمون کتبی تا نیمه شعبان سال جاری اعلام خواهد شد که در مجموع تعداد ۴۰ تا ۶۰ نفر از داوطلبان پس از انجام مصاحبه و مراحل گزینش انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه تا کنون دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه تبلیغ بین الملل فعالیت چندانی نداشته است افزود: این آزمون نخستین گام در خصوص تربیت مبلغ بین الملل است که به منتخبین آموزش‌هایی در راستای افزایش توان تبلیغی و به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام داودی به سوالات آزمون ورودی مبلغین بین الملل اشاره کرد و اظهار داشت: سوالات این آزمون در رشته‌های زبان تخصصی و زبان عمومی و همچنین تفسیر المیزان، معارف قرآن و کتاب محاضرات فی الاهیات آیت آلله مصباح یزدی طرح شده است.

وی اضافه کرد: داوطلبان به تعداد ۶۰ سوال در بخش زبان تخصصی و در سایر رشته‌ها نیز سه سوال به صورت تستی و سه سوال به صورت تشریحی پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه سایر دستگاه‌هایی که تمایل دارند در حوزه تبلیغ بین الملل فعالیت کنند دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی حمایت در این حوزه را دارد افزود: این آزمون با همکاری معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و موسسه راهبری آلاء برگزار شد.

ضرورت تبلیغ در حوزه بین الملل

حجت الاسلام داودی در خصوص ضرورت فعالیت حوزه علمیه در عرصه بین الملل بیان کرد: با توجه به اینکه موج عظیمی از بیداری اسلامی و علاوه بر آن عدالت خواهی که در سراسر دنیا بوجود آمده است حوزه علمیه وظیفه دارد کلام ائمه معصومین (ع) کلام را به گوش جهانیان برساند.

مدیر مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: تا کنون در حوزه علیمه متصدی تبلیغ در عرصه بین الملل وجود نداشته است و این آزمون جز گام‌های نخستین در عرصه تبلیغ بین الملل است.

کد خبر 1342843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha