۷ تیر ۱۳۹۰، ۱۳:۰۹

عامری در گفتگو با مهر:

وضعیت حجاج اهل سنت شمال مطلوب است

وضعیت حجاج اهل سنت شمال مطلوب است

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: وضعیت حجاج ایرانی و اهل سنت شمال را بسیار خوب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالفضل عامری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه حال تمامی زائران کاروان خوب و مساعد است و آنان تابه حال هیچ گونه مشکلی نداشته اند.

وی  گفت: به مناسبت سالروز بعثت رسول گرامی اسلام (ص) همایش "بزرگ منادی وحدت" اهل سنت استان گلستان در مکه مکرمه برگزار می شود.

حجت الاسلام عامری افزود: این مراسم به مناسبت سالروز بعثت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) درمحل بعثه مقام معظم رهبری در "مکه مکرمه" برگزار می شود و روحانیون و کاروان اعزامی اهل سنت از استان های گلستان و کردستان در آن حضور خواهند داشت.

وی، تصریح کرد: این مراسم به همت مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و همکاری مدیر و روحانی کاروان اعزامی حجاج اهل سنت برگزار می شود و برپایی مراسم مولودی خوانی از جمله برنامه های اجرایی در این همایش خواهد بود.
 
عامری ادامه داد: همچنین سخنرانان این همایش نماینده بعثه مقام معظم رهبری و حاج آخوندقربان محمد اونق خواهند بود.
 
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، با بیان اینکه کاروان اعزامی اهل سنت از لحظه ورود به کشور عربستان تاکنون از اماکن زیارتی و متبرکه بازدیدکرده اند، تصریح کرد: زائران در شهر مدینه النبی به صورت دسته‌ جمعی از اماکن متبرکه همچون مسجدقبا، منطقه احد، مسجد ذوالقبلتین و همچنین موزه فرهنگی- مذهبی مدینه النبی دیدن کردند.
 
عامری، اضافه کرد: پس ازآن نیز زائران درهمایش" انقلاب‌اسلامی تبلور‌ وحدت و بیداری‌اسلامی" درمحل بعثه مقام معظم رهبری شرکت کردند.
 
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان ادامه داد: حاجیان پس از زیارت مدینه النبی برای انجام سائر اعمال حج عمره وارد شهر مکه مکرمه شدند و اعمال و زیارت دوره را به جای آوردند و از اماکن منی، مشعر، عرفات، کوه نور و غار حراء دیدن کردند.  
کد خبر 1346603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha