۱۰ تیر ۱۳۹۰، ۱۵:۰۵

حجت الاسلام اسحاق زاده:

مبعث بزرگترین واقعه تاریخ بشریت است

مبعث بزرگترین واقعه تاریخ بشریت است

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت بجنورد مبعث را مهمترین واقعه تاریخ بشریت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسحاق زاده با اشاره به مبعث پیامبر اکرم(ص) در آیین عبادی نماز جمعه این هفته بجنورد اظهار داشت: قدرت و ثروت انسان را بی نیاز می کند و این بی نیازی موجب سرکشی و تکبر می شود.

وی تصریح کرد: در مکتب اسلام پیامبر(ص) در طول 23 سال رهبری جامعه اسلامی هیچگاه کبر و غرور نداشتند و این از صفات بارز این شخصیت الهی بود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در واقع با مبعوث شدن به پیامبری و با خلق نیکوی خود سبب شد که بشریت از جهالت و ظلمت نجات یابد و مسیر سربلندی و سعادت را طی کند.

وی بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) را روزی تاریخی و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حادثه تاثیرگذار عالم بشریت دانست و گفت: در آن روز بشر از تاریکی و ظلمت نجات یافته و به اوج عزت و اقتدار می‌رسد و همه مسلمین جهان باید قدر و منزلت این نعمت بزرگ الهی را پاس دارند و راه بعثت را ادامه دهند.

حجت الاسلام اسحاق زاده با اعلام اینکه بعثت رسول خدا (ص) برای رفع ظلم بر مردم و ایجاد وحدت میان جامعه اسلامی بود، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) هدف از بعثت خود را تکمیل مکارم اخلاقی دانسته و ما نیز باید این خصوصیت را در خود و جامعه توسعه دهیم.

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه، هیچ روزی بالاتر از عید مبعث نیست، افزود: حضرت محمد (ص) با معجزه جاویدان خود، قرآن مجید، کامل‌ترین دین و بهترین راه سعادت ابدی را برای جهانیان به ارمغان آورد.

وی اتحاد و همدلی را ثمره با برکت مبعث دانست و بر تأسی از سیره و سلوک پیامبر نور و رحمت(ص) در جامعه تأکید کرد.

وی گفت: همه خوبیها، ارزشهای اسلامی و فضایل نیک در مبعث پیامبر اکرم (ص) نهفته شده و تمام بشریت با مبعث رسول اکرم (ص) زنده شد.

حجت الاسلام اسحاق زاده بیان کرد: بعثت پیامبر (ص) گرامی اسلام یکی از بزرگترین انفاقات در عالم هستی است که همه باید در شناخت بیشتر این مهم تلاش کنند.

وی گفت: پیامبر (ص) آمد تا انسان بسازد، و امروز در دنیای علم وفن‌آوری، تقویت ایمان، اعتقاد، تقوا و اخلاص، ضروری است.

خطیب موقت نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی گفت: ایجاد اختلاف، بى‏ایمانى، ناامیدى نسبت به آینده، لقاى وجود اختلاف، القاى احساس ضعف در مقابل دشمن از مواردی است که براى کشور منشأ خطر است.
کد خبر 1348520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha