۱۲ تیر ۱۳۹۰، ۱۰:۲۰

همزمان با میلاد امام سجاد (ع)/

دبیرخانه کنگره شعر آئینی آغاز به کار می‌کند

دبیرخانه کنگره شعر آئینی آغاز به کار می‌کند

تازه‌ترین مجموعه شعر آئینی غلامرضا سازگار شاعر و مداح اهل بیت (ع) همزمان با افتتاح دبیرخانه کنگره شعر آئینی در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با پنجم شعبان و سالروز میلاد حضرت امام سجاد (ع) مراسم آغاز به کار دبیرخانه کنگره شعر آئینی در حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این مراسم همچنین از مجموعه شعر «نخلستان» سروده غلامرضا سازگار رونمایی و طی مراسم از وی به عنوان شاعر و مداح اهل بیت (ع) تجلیل می‌شود.

مجموعه شعر «نخلستان» مجموعه‌ای از سروده‌های آئینی غلامرضا سازگار است که به انتخاب یوسفعلی میرشکاک گردآوری شده و از سوی انتشارت سوره مهر منتشر شده است.

ای نمراسم روز پنج شنبه 16 تیر ساعت 10 صبح در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان حافظ، تقاطع سمیه برگزار می‌شود.

غلامرضا سازگار متخلص به «میثم» در سال در تهران به دنیا آمده است. تحصیلات ابتدایى را در مکتب‌خانه‏هاى قدیمى سپرى نمود و سپس به دروس حوزوى روى آورد.

وی از کودکى اشعار و سخنان موزون مى‏سروده و از مداحان قدیمى اهل بیت (ع) است که در انجمن‏هاى ادبى مذهبى چون «انجمن ادبى نغمه‏سرایان مذهبى» حضور فعال داشته است.

از سازگار تاکنون مجموعه اشعار و نوحه و مراثى مختلفى به چاپ رسیده است که «نخل میثم» در سه جلد، «شعله‏هاى نخل»، «نخل ماتم» و «آواى مجمع» را که همگى از مجموعه نوحه‏هاى وی است را مى‏توان نام برد. سازگار اشعار خود را در قالب غزل و به سبک عراقى مى‏سراید.

کد خبر 1349848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha