۲۳ تیر ۱۳۹۰، ۱۴:۲۲

نرم‌افزار «بانک اطلاعاتی قرآن کریم» رونمایی می‌شود

نرم‌افزار «بانک اطلاعاتی قرآن کریم» رونمایی می‌شود

نرم افزار «بانک اطلاعاتی قرآن کریم» توسط دبیرخانه ترویج فرهنگ مطالعه و در فرهنگسرای خاتم رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی محمودآبادی، مُبدع نرم افزار بانک اطلاعاتی ملی قرآن، انگیزه خود را از اجرای چنین طرحی، نبود بانک اطلاعاتی قرآنی و مهم ترین کارکرد این نرم‌افزار را سیستم گزارش‌گیری سریع آن عنوان کرد و گفت: تمام فرهنگسراها نیاز دارند که اطلاعاتی راجع به قرآن آموزان، جنسیت آنها، رِنج سنی، استادان و قاریان قرآن اعم از دختر و پسر بدانند که بسیاری از این نیازهای اطلاعاتی توسط این نرم افزار برطرف خواهد شد.
 
وی درباره چگونگی کار با این نرم افزار هم گفت: این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که ابتدا با وارد کردن کُد، تمام مراحل طی شده توسط قرآن‌آموز از جمله اینکه او در حال حاضر چه مدارکی دارد یا ندارد و علت نبود مدارک مورد نیاز و تمام نیازهای اطلاعاتی فرهنگسراها و جامعه قرآنی را برطرف می‌کند.
 
محمودآبادی راه اندازی سامانه پیامک ا از دیگر مزایای این نرم افزار برشمرد و افزود: زمانی که قرآن‌آموز ثبت نام می‌کند، شماره موبایلش از او اخذ می‌شود و در زمان‌های مختلف از جمله برگزاری جشنواره‌ها، فراخوان‌ها توسط سامانه پیامک از واجدین شرایط دعوت به عمل می‌آید.
 
وفا برهانی مدیر روابط عمومی فرهنگسرا خاتم هم به کارگیری نرم افزار بانک اطلاعات ملی قرآنی را کاری بسیار ارزنده دانست و گفت: در گذشته بانک اطلاعات قرآنی به صورت دستی بوده و هم اکنون به صورت نرم‌افزاری است که دسترسی به اطلاعات در مورد قرآن آموزان، پتانسیل‌ها و استادان و افرادی ا که دارای استعدادهای ویژه هستند، می‌توان به آسانی شناسایی و برای شکوفا شدن آنها برنامه‌ریزی کرد.
 
وی در ادامه برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان را متنوع خواند و گفت: در این ماه برنامه‌هایی مانند طرح تفسیر و ترتیل‌خوانی، محافل انس با قرآن کریم، بصیرت و فانوس هدایت که به تفسیر خطبه‌های نهج البلاغه می‌پردازد، اجرا می‌شود.
 
بر اساس این گزارش برنامه رونمایی از نرم افزار «بانک اطلاعاتی قرآن کریم» به مناسبت نزدیکی ماه مبارک رمضان و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی از ساعت 16 تا 18 روز 5 مرداد در مجتمع شهید مختار سلمیانی واقع در یافت آباد، میدان الغدیر، بلوار الغدیر، میدان جانبازان برگزار می‌شود.
کد خبر 1359448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha