۱۴ مرداد ۱۳۹۰، ۱۳:۵۱

آیت‌الله مکارم شیرازی:

مراجع و علما مراقب خرافات هستند/ شریعت آلوده به خرافات از بین می‌رود

مراجع و علما مراقب خرافات هستند/ شریعت آلوده به خرافات از بین می‌رود

قم - مرجع تقلید شیعیان از ورود خرافات به جامعه هشدار داد و گفت: مراجع و علما مراقب ورود خرافات هستند و مردم باید هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر چهارشنبه در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) مبارزه با خرافات را یکی از فواید تاریخ انبیای الهی عنوان کرد و اظهار داشت: تاریخ انبیا در طول زمان با خرافات عجیبی آلوده شده بود و قرآن کریم تاریخ خالص را در اختیار پیامبر اکرم(ص) گذاشت.

وی اضافه کرد: خرافات بلای بزرگی است و دشمنان می‌خواهند اسلام را با خرافات آلوده کنند.

این مرجع تقلید مراسم عزای امام حسین(ع) و فرهنگ مهدویت را در معرض خرافات دانست و اظهار داشت: مراجع و علمای ما مراقب هستند و شما باید مراقب این توطئه‌های دشمنان باشید.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: باید مراقب بود که اگر شریعت آلوده به خرافات شد، فاتحه آن خوانده می‌شود.

تحریف در کتب ادیان آسمانی

این مرجع تقلید با اشاره به ورود تحریف در کتب آسمانی ادیان دیگر اظهار داشت: بعضی از کتب تحریف شده آسمانی از جمله توراتی که در دست ماست و خودشان چاپ و توزیع کردند در فصول اولیه آن داستان آدم را با خرافاتی نوشتند.

وی ادامه داد: آنها می‌گویند که آدم از میوه درخت علم و دانش خورد و لباس بهشتی از او فرو ریخت.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: آنها در ادامه داستان آدم می‌گویند که حضرت آدم پس از اینکه لباس بهشتی از او فرو ریخت، پشت درخت‌های بهشت پناهنده شد و خداوند وقتی همراه نسیم صبحگاهی وارد بهشت شد و در خیابانهای بهشت قدم می‌زد، هر چه نگاه کرد آدم را ندید و صدا زد آدم کجایی؟ آدم گفت من پشت درخت هستم. خداوند هم به او گفت برای چی پشت درخت پناهنده شدی؟ آدم در جواب خداوند گفت که میوه درخت علم و دانش را خوردم و لباس بهشتی از من فرو ریخت.

این مرجع تقلید افزود: بر اساس آنچه که در این داستان اشاره شده، خدا جسم است و قدم می‌زند و راه می‌رود و از چند متر آن طرف‌تر را نمی‌بیند و می‌خواهد بر جهان حکومت کند که این موارد از خرافات است.

از تاریخ انبیاء تجربه کسب کنیم

وی دومین فایده تاریخ‌های قرآن کریم را انتقال تجربیات عنوان کرد و اظهار داشت: تجربه به عمر انسان می‌افزاید و انسان اگر این تجارب را در اختیار دیگران قرآن دهد مثل این است که عمر او را اضافه کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: ما باید ببینیم عوامل پیروزی و شکست در زمان پیامبران و انبیای الهی و نتیجه ظلم فرعون‌ها و نمرودها و... چه شد تا تجربه کسب کنیم.

دلداری به پیغمبر اکرم(ص) و یارانش

وی تصریح کرد: دومین فایده تاریخ انبیای گذشته را دلداری به پیغمبر اکرم و اصحاب ایشان است. هنگامی که پیامبر مردم را به اسلام دعوت کرد با مشکلات بسیار زیادی مواجهه شدند. اصحاب پیامبر از توطئه‌های مشرکان نگران شدند و در آن زمان آیه‌ای نازل شد که در گذشته هم این مشکلات وجود داشته است.

وی با بیان اینکه سومین فایده تاریخ انبیا درسهای عبرتی است که در زندگانی آنها وجود داشت، تصریح کرد: یکی دیگر از فواید تاریخ انبیای گذشته وحدت دعوت انبیا است. وقتی به تاریخ انبیا نگاه می‌کنیم می‌بینیم همه آنها یک مطلب را می‌گفتند، منتهی یکی از دیگر کاملتر بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تعالیم انبیای الهی را شامل توحید و خداپرستی و دعوت به خدا عنوان کرد و گفت: این فایده تاریخ انبیای الهی باعث شده که ما می‌گوئیم بین پیغمبران فرق نمی‌گذاریم.

شرح زحمات طاقت فرسای انبیای الهی

وی شرح زحمات طاقت فرسای انبیای الهی را یکی دیگر از فواید تاریخ انبیای الهی عنوان کرد و افزود: بعضی از مسلمانان دوران اولیه اسلام ضعیف بودند و از اذیت و آزار مشرکان گله می‌کردند و آیه نازل شد که می‌خواهید به همین سادگی بهشتی شوید و سرنوشت پیشینیان سراغ شما نیاید که چه مشکلات و دردسرهای زیادی پیدا کردند.

این مرجع تقلید بیان داشت: مهمان پروردگارشدن مشکلات زیادی دارد و بهشت را مجانی به انسان نمی‌دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: یکی دیگر از فواید تاریخ‌های قرآن کریم این است که وعده الهی برای پیروزی مومنان حتما تحقق پیدا خواهد کرد و سرانجام مومنان پیروز خواهند شد.

وی در توصیه‌ای به آحاد مردم تصریح کرد: اگر در مسیر خدا قدم بردارید وعده الهی شامل حال شما خواهد شد.

کد خبر 1375946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha