۲۴ مرداد ۱۳۹۰، ۱۵:۵۱

نشست خبری محسنی اژه‌ای ــ 3

کیفرخواست ملک زاده صادر نشده است/ جمع آوری ماهواره‌ها قانونی است

کیفرخواست ملک زاده صادر نشده است/ جمع آوری ماهواره‌ها قانونی است

سخنگوی قوه قضائیه گفت:کیفرخواست دبیر کل سابق شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور صادر نشده و وی همچنان در بازداشت بسر می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در هفدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده محمد شریف ملک زاده اظهار داشت: وی همچنان در بازداشت است و پرونده در مرحله تحقیقات است. هنوز کیفر خواست پرونده دبیر کل سابق شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور صادر نشده است و به همین دلیل پرونده اش جزو دو پرونده ارسالی به دادگاه نیست.

وی در مورد فعالیت دوباره شرکت لوازم بهداشتی و آرایشی اوریفلیم گفت: ثبت شرکت دارای شرایط خاصی است و باید از طریق مجرای قانون صورت گیرد. قوه قضائیه مسئول اعطای مجوز نیست اما به تخلفات افراد و شرکت ها رسیدگی می کند.

جمع آوری ماهواره‌ها قانونی است

وی با اشاره به قانون بودن جمع آوری ماهواره ها تاکید کرد: استفاده از ماهواره مگر در موارد خاص طبق قانون از سال 73 ممنوع است. بر همین اساس تولید، توزیع، نصب و استفاده از این وسیله جرم بوده و با متخلفان برخورد می شود. پلیس نیز اگر جرم در این زمینه به صورت مشهود باشد برخورد کرده و در صورتی که جرم غیرمشهود است با حکم قضایی وارد عمل می شود. امروز برخی از شبکه ها تنها برای مقابله با نظام فعالند و استکبار با تزریق مالی از آنها برای مقابله با نظام و مردم متدین حمایت می کنند.

محسنی اژه ای ادامه داد: پلیس و دستگاه قضایی در طول سالیان گذشته به شکل های مختلف از مردم خواستند که از ماهواره استفاده نکنند. کافی است مردم همت کرده و خلاف قانون عمل نکنند. البته پلیس نیز برای جمع آوری و ورود به حریم خصوصی باید دارای حکم قضایی باشد. اگر در مواردی نیروی انتظامی خلاف قانون عمل کند با آن برخورد می شود.

سخنگوی قوه قضائیه آمار اعلام شده در خصوص ورود پرونده به دستگاه قضایی را نادرست برشمرد و تاکید کرد: آمار اعلام شده میزان رسیدگی به پرونده ها بوده است. وقتی یک پرونده ای وارد دستگاه قضایی می شود تا زمان اعلام حکم نهایی ممکن است چندین بار مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 1384327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha