۱۳ شهریور ۱۳۹۰، ۱۱:۵۱

الجمهوریة مطرح کرد:

بان کی مون مدافع صهیونیستها و جنایتهایشان

بان کی مون مدافع صهیونیستها و جنایتهایشان

یک روزنامه عرب زبان امروز در مقاله ای تاکید کرد: تلاش بان کی مون برای حفظ روابط ترکیه و اسرائیل بیانگر دفاع سازمان ملل متحد از جنایات صهیونیستها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الجمهوریة مصر امروز درمقاله ای با عنوان " گریه های بان کی مون" می نویسد: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد همان سازمانی که جامعه بین الملل برای حمایت از حقوق ملت ها و درحقیقت تضمین امنیت و سلامت آنها تاسیس کرد، از تصمیم ترکیه درقبال سفیر رژیم صهیونیستی بسیار ابراز ناراحتی کرد.

دولت ترکیه آنطوری که از شواهد و قرائن به دست می آید در پاسخ به جنایتی که اسرائیلی ها علیه فعالان حقوق بشر ترک مرتکب شدند تصمیم به اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از آنکارا گرفت.

نظامیان اسرائیلی در حمله به کاروان آزادی در دریای مدیترانه چند تن از فعالان ترک حقوق بشر را به قتل رساندند.

به نوشته این روزنامه عرب زبان بان کی مون در واکنش به این اقدام دولت ترکیه دو طرف را به تلاش برای حفظ روابط دوستانه فراخواند درحالی که دراین سخنان خود به بحران انسانی که این روزها در غزه درحال وقوع است، هیچ اشاره ای نکرده است.

سال ها است که حدود یک میلیون و نیم فلسطینی ساکن غزه حتی از حداقل نیازهای انسانی از دارو و غذا در پی محاصره ظالمانه اسرائیل علیه غزه محروم هستند. این اقدام ظالمانه در کنار حملات تجاوزکارانه نظامیان صهیونیستی است که هر روزه علیه زنان و کودکان فلسطینی مرتکب می شوند.

انتظار می رفت که بان کی مون براساس وظایفی که دارد به جای اینکه به دنبال تغییر دادن تصمیم مقامات ترک درخصوص رابطه با رژیم صهیونیستی برآید برای لغو حلقه محاصره غیرانسانی علیه فلسطینیان بی گناه دست به اقدام بزند.

الجمهوریة درپایان تاکید می کند: دبیرکل سازمان ملل متحد درخصوص موضوع غزه که یک مسئله بسیار مهم و اساسی به شمار می رود خود را به گونه ای به نادانی زده است تا مبادا زمینه عصابانیت صهیونیست ها و به دنبال آن آمریکایی ها که بر سازمان ملل متحد تسلط کامل دارند، فراهم شود.

کد خبر 1398749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha