۱۵ شهریور ۱۳۹۰، ۱۴:۲۱

«پنجره‌های همیشه باز» به روی شعر گشوده شد

«پنجره‌های همیشه باز» به روی شعر گشوده شد

کتاب «پنجره‌های همیشه باز» مجموعه 120 شعر مذهبی از جدیدترین اشعار احد ده‌بزرگی در سال‌های اخیر با تغییر طرح جلد برای دومین بار منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب مجموعه بیش از 120 شعر احد ده بزرگی را در بر می‌گیرد که بیشتر آن‌ها اشعار دینی و در مدح ائمه اطهار (ع) است. این کتاب در قالب‌های کلاسیک غزل و مثنوی سروده شده است.

«پنجره‌های همیشه باز» با پیشگفتاری به قلم خسرو آقایاری مسئول دفتر شعر حوزه هنری در باب معرفی شاعر و شعر آیینی آغاز می‌شود که در لابه لای آن به معرفی انجمن‌های ادبی شاعران انقلاب و فضای شعری انقلاب و دفاع مقدس نیز می‌پردازد.
 
سپس محمدرضا سنگری در مقدمه‌ای به خصوصیات بارز و منحصر به فرد اشعار ده بزرگی اشاره کرده است: «در عالم شعر و شاعری سهم شعر آیینی، سهمی بزرگ و ویژه است».
 
اشعار آیینی این دفتر را به طور کلی به ۶ بخش می‌توان تقسیم کرد:1- شعر فاخر آیینی: به معنای خلق ادبیات دینی که به منظور دفاع از حریم هنر و ادبیات مذهبی سروده شده و مناسب مجالس ادبی است. 2- شعر آیینی مجلسی (زبان حال) : که این سروده‌ها مناسب مجالس سوگ و عزاداری است.3- شعر و منظومه‌های روایی 4- خلق منظومه‌های روایی: که به قصد بازنویسی و بازآفرینی داستانی برای نوجوانان و بزرگ سالان سروده شده است. 5- سروده‌های آیینی و نوحه‌ای: این سروده‌ها دارای ضرباهنگ خاصی است؛ مناسب مجالس سوگ و عزاداری 6- روایات و منظومه‌های تاریخی: که حاوی اطلاعات ارزشمند مذهبی- تاریخی است.
 
احد ده بزرگی درباره این مجموعه گفت: این کتاب مجموعه اشعار مذهبی من در مدح چهارده معصوم است و طبعاً از پیغمبر اکرم (ص) آغاز شده به امیرالمؤمنین (ع)، حضرت زهرای مرضیه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) می‌پردازد و ادامه می‌یابد تا به اشعار این حقیر در مدح امام عصر، حضرت مهدی (عج) ختم می‌‌شود.
 
این شاعر افزود: از دوران کودکی عشق به خاندان عصمت و طهارت در ضمیر من ایجاد شده بود که این عشق و علاقه به خاندان طاهر رسول اکرم روز به روز فزونی یافت و من را به شاعر و مداح چهارده معصوم بدل کرد.
 
مجموعه شعر «پنجره‌های همیشه باز» که در ۳۹۷ صفحه، قطع رقعی و در شمارگان 2 هزار و 500 جلد، با قیمت 6 هزار و 900 تومان از سوی سوره مهر منتشر شده و به زودی توزیع خواهد شد.
کد خبر 1400907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha