۱۶ شهریور ۱۳۹۰، ۱۱:۱۴

با همکاری جامعه المصطفی/

نخستین کنگره بین‌المللی علوم انسانی‌ اسلامی برگزار می‌شود

نخستین کنگره بین‌المللی علوم انسانی‌ اسلامی برگزار می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی علوم انسانی‌ اسلامی از برگزاری این کنگره با همکاری جامعه المصطفی العالمیه و نهادهای دیگر در اردیبهشت سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عطاء‌الله رفیعی گفت: این کنگره با مشارکت حدود 30 مرکز آموزشی و پژوهشی از جمله دانشگاه امام صادق(ع)، جامعه لمصطفی(ص)العالمیه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  و ... در تهران برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: مهلت ارسال چکیده مقالات تا آخر شهریور سال جاری است و بعد از ارسال چکیده مقالات، توسط هیئت داوری، این چکیده‌ها به داوری گذاشته می‌شود.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی علوم انسانی‌ اسلامی ادامه داد: صاحبان چکیده‌ مقالاتی که امتیاز لازم را کسب کنند تا آخر دی‌ ماه سال جاری فرصت دارند تا اصل مقالات را ارسال کنند.

وی افزود: 9 کمیسیون برای اجرایی شدن این همایش تشکیل شده و فعالیت‌های مختلف علمی را بر عهده خواهد داشت.

رفیعی بیان داشت: کمیسیون نقد علوم انسانی رایج و متداول، کمیسیون فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی‌ اسلامی، کمیسیون طرح نظریات اسلامی برجسته در حوزه علوم انسانی‌ اسلامی، کمیسیون طبقه‌بندی علوم انسانی‌ اسلامی از جمله کمیسیون‌های این کنگره است.

وی گفت: کمیسیون کاربردی‌سازی علوم انسانی‌ اسلامی، کمیسیون ارزیابی و آسیب‌شناسی علوم انسانی‌اسلامی تاکنون، کمیسیون ارائه الگوی دانشگاه اسلامی، کمیسیون رابطه علوم انسانی‌ اسلامی و پیشرفت جوامع اسلامی و کمیسیون رویکردهای رایج به علوم انسانی در جهان اسلام از دیگر کمیسیون‌های تشکیل شده این کنگره به شمار می روند.
 
 

کد خبر 1401245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha