۵ مهر ۱۳۹۰، ۱۵:۱۲

آلبوم "سیب" منتشر شد

آلبوم "سیب" منتشر شد

دوازدهمین آلبوم گروه موسیقی سل با عنوان "سیب" با اجرای قطعاتی از آهنگسازان بزرگ جهان به رهبری بهمن مه آبادی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تازه ترین آلبوم موسیقی گروه "سل" به اجرای آثاربرخی از آهنگسازان موسیقی کلاسیک چون "سزار کویی"،"ژرژ فردریک هندل"،" یوهان سباستین باخ"،" چوزه تارتینی"،"کریستف ویلی بالد گلوک"، "ولفگانگ آمادئوس موزار"،"لودویک وان بتهوون"،"فرانس شوبرت"،"یوهان برامس"،"موریتس موشکوفسکی" و " گابریل فوره" اختصاص دارد.

آلبوم "سیب" شامل 15 قطعه موسیقی از آهنگسازان معاصر موسیقی کلاسیک است قطعه نخست این آلبوم قطعه "ارینتال"، است و با قطعات دیگر مانند "لارگو از اپرای خشایارشاه"،"بوره از سومین چلو سوییت" و "سارا باند از ششمین چلو سوییت"،"آندانته کانتا بیله"،"آندانه از اپرای افئوس"،" آلگرتو ار تریو  ، ک 498 و روندو ،ک 485"،"آداجیو از تریو اپوس 1، شماره 1 منوئت از سپتت اپوس 20"، "سرناد"،"رقص مجاره شماره 5"،"رقص اسپانیایی ، اپوس 12 شماره 1" ادامه پیدا می کند و پایان بخش این آلبوم قطعه "بعد از یک رویا" است.  

بهمن مه آبادی سرپرست گروه سل و مجری و تولیدکننده این آلبوم در بخشی از معرفی آلبوم سیب به اهداف این گروه موسیقی اشاره کرده و چنین آورده است : اعضای سل چون رهروان ابدی ، استوار در راهند بی آنکه مدعی چیزی باشند . آنها برای شادی روح خود می نوازند و با تمام وجود در تلاشند تا به حاشیه ها رانده نشوند . ما در موسیقی ذات هستی را جستجو می کنیم و در اجراها ، حقارت بشری خود را محک می زنیم. در تمرینات حاضر می شویم، در خودسازی های موسیقی گام می گذاریم ، رنج های بیشمار لذت و ریاضت نواختن را بر خود هموار می سازیم ، در شهد آسمانی اندیشه شیرین کام می شویم و بی مدعا برای هستی می نوازیم و گاه مائده ای زمینی را به رسم یادبود به پیشگاه شما تقدیم می کنیم.

سل در راستای حرکت خود تا این دوازدهمین آلبوم اثبات می کند که بی تردید فرزانگی را پاس می دارد و از تلاش خود برای روشن شدن راه فرهیختگی دریغ نمی کند. موسیقی احساس درون است که با نیروی اندیشه در کالبد آوا می نشیند و بی واسطه انسان ، خلوص ، پاکی و مینایی او را مورد خطاب قرار می دهد.

کد خبر 1416392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha