۱۶ مهر ۱۳۹۰، ۱۵:۳۱

حجت الاسلام صفی یاری:

امام رضا (ع) مظهر وحدت شیعه و سنی است

امام رضا (ع) مظهر وحدت شیعه و سنی است

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تبریک سالروز ولادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) گفت: امام رضا(ع) مظهر وحدت و انسجام بین شیعه و سنی است.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم کردستان اعم از شیعه و سنی ارادات ویژه ای نسبت به خاندان پاک پیامبر(ص) به ویژه امام رضا(ع) دارند و به همین دلیل این امام همام مظهر عینی وحدت بین شیعه و سنی در کشور به شمار می رود.

وی بیان کرد: اتحاد ناشی از وجود اعتقادات دینی در بین مردم و به واسطه امامان(ع) و نوادگان پیامبر(ص) در بین مردم استان کردستان به وضوح دیده می شود و این خود بیانگر وحدت و انسجام در بین مردم استان کردستان است که به رغم تمام توطئه های صورت گرفته ولی خوشبختانه مردم آگاه و هوشیار در صحنه حاضر بوده و هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: سالانه تعداد زیادی از مردم عاشق و زوار استان کردستان چه شیعه و چه سنی به دلیل وجود اراده و عشق قلبی به پابوس و زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) شرفیاب می شوند.

صفی یاری افزود: در شهر سنندج مرقد مطهر امامزاده هاجره خاتون خواهر گرامی امام رضا(ع) همچون نگین درخشانی می درخشد و مردم با حضور در زیارتگاه فرزند پاک موسی بن جعفر(ع) اوج ارادت و محبت خود را به آن بزرگوار نیز ابراز می دارند.

وی در پایان گفت: در سال جاری و با مشارکت اقشار مختلف مردم به ویزه هیئت های مذهبی برنامه های متنوعی به مناسبت ایام میلاد مبارک حضرت امام رضا (ع) اجرایی شده است و این برنامه ها نیز طی امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1427152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha