۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۱۳:۲۱

خداکرمی:

جداسازی پسماندها به دانش‌آموزان همدانی آموزش داده شد

جداسازی پسماندها به دانش‌آموزان همدانی آموزش داده شد

همدان - خبرگزاری مهر: کارشناس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از آموزش تفکیک و جداسازی پسماندها به دانش اموزان همدانی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اقدس خداکرمی گفت: آموزش و فرهنگسازی در هر طرحی با مشارکت شهروندان یکی از اصلی‌ترین ارکان آن طرح به حساب می‌آید.

خداکرمی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست عادتی است که باید از کودکی آموخته شود تا به یک باور ذهنی تبدیل شود، گفت: دانش‌آموزان امروز، مردان و زنان سازنده فردا هستند و تعلیم و تربیت آنها روشنگر آینده است.

خداکرمی با تاکید بر اینکه بازیافت در مفهوم رایج آن به معنی استفاده مجدد از مواد دور ریختنی پس از اعمال پردازش های خاص بر روی آنهاست، گفت: اقلام متعددی از زباله های شهری که حجم قابل توجهی را شامل می شوند قابلیت بازیافت دارند.

کاغذ سهم زیادی از کیسه های زباله خانگی و مراکز اداری و تجاری را به خود اختصاص می‌دهد

وی با اشاره به اینکه کاغذ به عنوان یکی از محصولات طبیعت سرسبز و جنگل‌های طبیعی و انسان کاشت سهم زیادی از کیسه های زباله خانگی و مراکز اداری وتجاری را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: این زباله یکی از اقلام با ارزش در پسماندهای تولیدی است.

خداکرمی گفت: بازیافت این ماده ارزشمند و استفاده مجدد از آن نه تنها از قطع درختان وتخریب محیط زیست جلوگیری می کند بلکه هزینه های تبدیل الیاف گیاهی برای تولید کاغذ و سایر هزینه های تولید را کاهش می‌دهد‌ و از نظر اقتصادی و اشتغالزایی نیز از اهمیت برخوردار است.

کارشناس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان افزود: با توجه به پتانسیل بالای ضایعات کاغذی در زباله ادارات‌، شرکتها‌، مدارس‌، صنایع و منازل‌، مسئله جمع آوری و بازیافت کاغذهای باطله و استفاده مجدد از آنها در چرخه تولید اهمیت خاصی یافته است.

خداکرمی با تاکید بر اینکه بازیافت کاغذ اقدامی اقتصادی است، گفت: بازیافت این زباله چنانچه با ملاحظات بهداشتی همراه شود از هدر رفتن بی‌رویه منابع طبیعی و هزینه‌های تولید و دفع مواد زائد جامد کاسته و ضمن حفظ محیط زیست و تعادل اکولوژیکی به ایجاد شغل‌های جدید در این زمینه منجر می‌شود.

کودکان بیشترین قربانی ناهنجاری‌های محیط زیستی هستند

وی در ادامه به بیان اهداف طرح آموزش بازیافت در مدارس پرداخت و گفت: کودکان بیشترین قربانی ناهنجاری‌های محیط زیستی هستند و بر این اساس بهترین و مؤثرترین گروه در جامعه برای آموزش محیط زیست به شمار می روند.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید کارشناسان سازمان مدیریت پسماند همدان در مدارس حضور یافته و دانش‌آموزان را به تولید کمتر زباله و استفاده صحیح و بهینه از مواد تشویق می کنند.

کارشناس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان افزود: همچنین در این کلاس ها مزایای طرح جمع آوری جداگانه پسماندهای خشک به خصوص کاغذ به منظور بازیافت آن به دانش آموزان آموزش داده می شود.

خداکرمی گفت: سازمان مدیریت پسماند همزمان با اجرای طرح آموزش دانش‌آموزان با نصب پوستر آموزشی درتابلوی مدارس‌، اهدا هدایا به دانش‌آموزان و استقرار مخازن مخصوص جمع‌آوری جداگانه کاغذ زمینه همکاری دانش‌آموزان با این طرح را فراهم کرده است.

کد خبر 1429964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha