۲۰ مهر ۱۳۹۰، ۱۶:۴۰

مهمانپرست عنوان کرد:

مواضع نزدیک ایران و روسیه درمورد خزر/ نقش مهم رسانه در معرفی ظرفیت ها

مواضع نزدیک ایران و روسیه درمورد خزر/ نقش مهم رسانه در معرفی ظرفیت ها

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به ظرفیتهای گسترده همکاری بین تهران و مسکو، نقش رسانه ها در معرفی این ظرفیتها را مهم دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مسکو، "رامین مهمانپرست" سخنگوی وزارت خارجه ایران با "میخائیل باگدانف" معاون وزیر خارجه روسیه در امور خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار تحولات خاورمیانه و موضوعات بین المللی از جمله مسائل دریای خزر و روابط دو جانبه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

باگدانف در این دیدار با تاکید بر روابط خوب ایران و روسیه، توسعه روابط دوجانبه ازجمله همکاری های رسانه ای را مهم دانست.
سخنگوی وزیر خارجه ایران نیز با اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور از وجود ظرفیتهای زیاد برای توسعه همکاری ها و نقش رسانه ها در معرفی این ظرفیتها در حوزه های مختلف خبر داد.
 
مهمانپرست همچنین نقش کشورهای منطقه را در برخورد جدی ومسئولانه با تحولات خاورمیانه به منظور افزایش ثبات وامنیت منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار رایزنی بیشتر برای برای ایفای نقش موثر در این رابطه شد.  
 
وی ضمن با اهمیت خواندن نقش دیپلماسی عمومی بر بستر سازی برای استفاده از ظرفیت ها در جهت معرفی توانمندی های دو کشور و توسعه مناسبات از طریق اطلاع رسانی دقیق و موثر تاکید کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین مواضع ایران و روسیه درمورد مسائل دریای خزر را دراکثر موارد نزدیک به هم دانست و خواستار تلاش بیشتر کشورهای ساحلی جهت تدوین هر چه سریعتر رژیم حقوقی دریای خزر شد.
 
معاون وزیر خارجه روسیه نیز با اشاره به سفر آتی خود به ایران از افزایش همکاری ها، تعاملات و رایزنی ها بویژه در زمینه اقتصادی استقبال کرد. وی در مورد تحولات خاورمیانه نیز مذاکرات را راه حل مناسبی برای ایجاد ثبات و امنیت دانست.
کد خبر 1431464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha