۲۶ مهر ۱۳۹۰، ۱۲:۳۵

محمودزاده در گفتگو با مهر:

یارانه 20 میلیارد ریالی به مسکن مهر شاهین‌شهر اختصاص یافت

یارانه 20 میلیارد ریالی به مسکن مهر شاهین‌شهر اختصاص یافت

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اصفهان گفت: یارانه 20 میلیارد و 250 میلیون ریالی به طرح‌های مسکن مهر در شهرستان شاهین‌شهر از سوی دولت اختصاص یافت.

محمود محمودزاده در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: از 9 هزار و 724 واحد مسکن مهری که در شاهین‌شهر در دست ساخت است 9 هزار و 705 واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: از این تعداد 9 هزار و 421 واحد در مرحله پایان پی‌سازی، شش هزار و 788 واحد اسکلت‌ریزی و شش هزار و 306 واحد سقف‌ریزی شده‌اند.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه تعاونی‌های شاهین‌شهر در زمینی به مساحت 11.2 هکتار در حال احداث است، گفت: تعداد این واحدها یک‌هزار و 442 واحد مسکن مهر است که تمامی آنها پروانه ساختمانی را دریافت کرده‌اند و در مرحله پایان پی‌ریزی هستند.
 
وی با بیان اینکه چهار هزار و 169 واحد پایان سفت‌کاری، یک‌هزار و 543 واحد پایان نازک‌کاری و یک‌هزار و 481 واحد به همراه انشعابات آب و برق تکمیل شده‌اند، تصریح کرد: این واحدها در قالب مسکن مهر 99 ساله، انبوه‌سازی و از سوی خودمالکان در حال اجرا است.

محمودزاده در ادامه افزود: 862 واحد از این تعداد در مرحله پایان اسکلت، 797 واحد اتمام سقف و 217 واحد در مرحله پایان سفت‌کاری هستند.

وی تعداد واحدهای در حال احداث در قالب خودمالک را سه هزار و 428 واحد برشمرد و گفت: از این تعداد سه هزار و 409 واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند، سه هزار و 125 واحد به مرحله پایان پی‌سازی، دو هزار و346 واحد نیز به مرحله اسکلت‌بندی ساختمانها رسیده‌اند.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه دو هزار و 314 واحد سقف‌ریزی، دو هزار و 132 واحد سفت‌کاری، یک‌هزار و 493 واحد نازک‌کاری و تعداد یک‌هزار و 481 واحد انشعابات آب و برق خود را تکمیل کرده‌اند، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این تعداد واحد مسکونی، تحول عظیمی در ساخت و سازهای شهرستان به  وجود می‌آید و مشکل مسکن عمده مردم برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد چهار هزار و 854 واحد نیز از سوی انبوه‌سازان در قالب 13 شرکت انبوه‌سازی در شاهین‌شهر در دست ساخت است ‌که چهار هزار و 854 واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند و در مرحله پایان پی‌سازی هستند.

محمودزاده ادامه داد: سه هزار و 580 واحد پایان اسکلت، سه هزار و 195 واحد در مرحله پایان سقف هستند و یک‌هزار و 820 واحد سفت‌کاری خود را و 50 واحد نازک‌کاری خود  را به پایان رسانده‌اند.

وی از اختصاص یارانه 20 میلیارد و 250 میلیون ریالی به طرح‌های مسکن مهر در شهرستان شاهین‌شهر خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار بابت تخفیف عوارض پروانه ساختمانی، نظارت مشاوران، کمک به تأسیسات خدمات زیربنایی و روبنایی و احداث مسجد در اراضی مسکن مهر به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه طرح جامع شهرهای گرگاب، گز و برخوار، لایبید، میمه، وزوان و بازنگری طرح جامع شاهین‌شهر با اعتبار یک میلیارد و 884 میلیون به تصویب رسیده است، ادامه داد: طرح تفصیلی شاهین‌شهر نیز از سوی مشاور در دست تهیه است.

وی افزود: در حال حاضر هشت تعاونی مسکن مهر و یک اتحادیه با عنوان اتحادیه شرکتهای تعاونی مسکن مهر شاهین شهر فعال است ‌که اتحادیه، کارفرمای ساخت یک‌هزار و 442 واحد مسکن مهر به روش نیمه‌صنعتی است و این تعداد واحد در 61 بلوک، شش طبقه و در هر طبقه سه الی پنج واحد ساخته می‌شود.

کد خبر 1436499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha