۴ آبان ۱۳۹۰، ۱۵:۳۱

همزمان با اول محرم/

محفل شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی برگزار می‌شود

محفل شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی برگزار می‌شود

مشهد - خبرگزاری مهر: محفل شیرخوارگان حسینی همزمان با اول محرم سال جاری در حرم رضوی و دو هزار شهر ایران و 100 کشور دنیا از سوی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیرکل مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش مسئولان این مجمع که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد، گفت: مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) سال گذشته در بیش از 800 شهر در ایران و 100 شهر در کشورهای دنیا به صورت هماهنگ و همزمان با استقبال فراوان شیفتگان اهل‌بیت(ع) و مکتب حسینی برگزار شد.

داوود منافی نژاد هدف از برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی را پرورش عواطف عاشورایی و به نمایش گذاشتن ابعاد منشوری قیام حسینی با محوریت شهید شیرخوار کربلا، حضرت علی اصغر(ع) عنوان کرد.

وی بیان کرد: در سال گذشته در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بیش‌از 100 هزار نفر از مادران به همراه کودکان شیرخوار خود در محفل شیرخوارگان حسینی حضور داشتند.

منافی پور با بیان اینکه محفل بزرگ شیرخوارگان حسینی امروز به یکی از جریان‌های بزرگ فرهنگی شیعه تبدیل شده، افزود: نخستین جمعه محرم به دستور رئیس جمهور از سال آینده به عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) در تقویم‌ها ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: روز جهانی حضرت علی اصغر(ع)، تقویم معنوی عاشورا و محور بزرگ ‌ترین تهییج غیرت شیعی بوده و هزاران نفر از عاشقان اهل بیت(ع) و مکتب حسینی به صورت همزمان آرمان متعالی شیعه و مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) را فریاد می‌زنند.

منافی پور گفت: در فراخوان بین‌المللی که از سوی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) آغاز می‌شود، هنرمندان جهان تشیع در رشته‌های هنرهای تجسمی، نقاشی، فیلم کوتاه، انیمیشن برای ارائه آثار هنری خود با موضوع واقعه عاشورا و حضرت علی اصغر(ع) فراخوان می‌شوند.

وی تصریح کرد: این فراخوان به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو، آذری، فرانسه و فارسی است و توسط 214 شبکه دیداری و شنیداری جهان اسلام انجام می‌شود.

منافی‌پور در خصوی بازتاب جهانی محفل شیرخوارگان حسینی گفت: در ده‌ها سایت اسرائیلی به زبان‌های عبری، انگلیسی، عربی و روزنامه‌های گاردین و ها آرتص واکنش‌های منفی برای برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در موضع گیری سه دادگاه بین‌المللی بیانیه‌هایی صادر شد و مراسم شیرخوارگان را موجب رنجش عواطف جامعه اروپایی عنوان کردند.

وی افزود: در عربستان سعودی در کنفرانس "تحریف تاریخ عاشورا" از سوی دانشگاه محمدبن سعود بیانیه‌ای صادر شد و در آن بیان شده بود که بترسید از اینکه علی اصغر، جهانی شود.

کد خبر 1444413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha