اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه برگزار می‌شود

اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه برگزار می‌شود

اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) با حضور ۱۱۰ نخبه از ۶۰ ملیت و بیش از هزار تن از استاد، پژوهشگر و محقق دانشگاهی و حوزوی در حرم رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر در نشست خبری اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه با عنوان پیراهن معظم سید الشهدا پرچم قیام قائم (عج) که در محل همین مجمع برگزار شد با طرح این پرسش مبنی بر اینکه چه باید کرد تا پیام عاشورا در اقصی نقاط جهان شنیده شود، اظهار داشت: با تحقیقات صورت گرفته تا کنون ۳ هزار نماد مورد بررسی قرار گرفته که در بین نمادهای ملل و نحل ه های مختلف نمادی که از مسیحیت در جهان وجود دارد بی مثال است.

وی افزود: مسیحیان با یک صلیب مذهب و دین خود را به جهانیان معرفی می‌کنند حال این سوال مطرح می‌شود که در مکتب حقه اسلام که قلب تپنده آن عاشورا است چه نمادی وجود دارد؟ هر مکتبی که نماد نداشته باشد منفعل است. درست است که روضه خوانی و مقاتل خوانی وجود دارد این موارد تا حدی توانسته مرزها را در نوردد اما نیازمند نمادی هستیم تا به عنوان اسلام اهل بیتی در جهان معرفی شود. منابر شیعی تا اندازه‌ای خاص می‌توانند پیام عاشورا را به اقصی نقاط جهان برساند.

منافی با اشاره به اینکه پیراهن مبارک حضرت سید الشهدا (ع) نمادی مهم در اسلام است، گفت: رونمایی از این نماد در جهت بصیرت افزایی شیعه و بیداری تمام مسلمانان و ملل مختلف یک غنی سازی برای بروز و احیای اسلام اهل بیتی است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر با بیان اینکه اسلام اهل بیتی تنها مختص مسلمانان نیست و بیانگر مودت آل الله و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت است، عنوان کرد: امام صادق فرمودند شیعه قبل از ظهور باید حیات خود را از کربلا بگیرد و تمدن مهدوی باید زیرساختی چون کربلا داشته باشد.

وی افزود: حضرت زهرا در روز قیامت پیراهن امام حسین را به روی دست می‌گیرند و در دادگاه عدل الهی با ارائه سند به دادخواهی خون فرزند خویش می‌پردازند این بیانگر مکرم بودن پیراهن اباعبدالله الحسین است که ۱۲۴ هزار پیامبر آن را درک کرده اند.

منافی در ادامه اظهار داشت: بر همین اساس اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) با حضور ۱۱۰ نخبه از ۶۰ ملیت مختلف و بیش از ۱۰۰۰ تن از اساتید، پژوهشگران و محققان دانشگاهی و حوزوی در حرم رضوی برگزار می‌شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر در پایان خاطرنشان کرد: این همایش را ۵۰ شبکه تلویزیونی از اقصی نقاط جهان پوشش خبری خواهند داد.

کد خبر 5665717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha