۴ آبان ۱۳۹۰، ۱۶:۲۸

عباسی:

طرح آیین زندگی متعالی مهم ترین سبک برای زندگی اسلامی است

طرح آیین زندگی متعالی مهم ترین سبک برای زندگی اسلامی است

بیرجند - خبرگزاری مهر: مشاور وزیر و مدیر کل دفتر امور بانوان وزارت کشور، یکی از مهم ترین طرح ها برای یک زندگی ایده آل اسلامی را طرح آیین متعالی زندگی اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا عباسی، بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با بانوان خراسان جنوبی گفت: یکی از مهم ترین وظیفه نهاد بانوان وزارت کشور احقاق حقوق اجتماعی و اسلامی بانوان است که در قانون اساسی سند چشم انداز 20 ساله و شورای فرهنگ اجتماعی قید شده است.

وی افزود: راهکارهای بومی و برنامه های زیادی برای حمایت از نهاد خانواده طراحی شده که در حال حاضر به سرعت انجام می شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان وزرات کشور، تصریح کرد: تشکیل و تعالی خانواده و پیشگری از آسیب های آن و تقویت نهاد خانواده از مهم ترین عوامل ترویج فرهنگ و باورهای اسلامی در کشور است.

وی با بیان اینکه دولت نهم و دهم مهم ترین کانون توجه به خانواده بوده است، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب علاوه بر خانواده، نظام اسلامی، فرهنگ حجاب و عفاف در کانون مورد توجه خود قرار داد و همین فرهنگ اسلامی و ایثار و شهادت در دوران جنگ یکی از مهم ترین عوامل تحکیم بنیان خانواده شد.

وی ادامه داد: طرح های تحول اجتماعی و تحرک اجتماعی، تاسیس کانون ها و بنیاد ازدواج آسان و طرح ریزی 26 برنامه و 60 فعالیت در دفتر بانوان وزرات کشور بخشی از مهم ترین فعالیت هایی است که در دولت نهم و دهم در ارتباط با نهاد خانواده صورت گرفته است.

عباسی عنوان کرد: با تصویب طرح تحرک اجتماعی امکان ارزیابی کمی و کیفی طرح هایی که مرتبط با خانواده در سطح کشور انجام می شده وجود دارد و به این ترتیب طرح ها خروجی نتیجه موثرتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: اجرای طرح آیین زندگی متعالی اگر با توجه به شاخص های اسلامی صورت گیرد می تواند در آینده ای نزدیک سبک های زندگی را در کشور تغییر داده و آنها را منطبق با الگوی اسلامی کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان وزرات کشور، یادآور شد: حمایت از زنان سرپرست خانوار یکی از برنامه های مهم دفتر بانوان وزارت کشور می باشد که در این دور از سفرهای استانی از اولویت ویژه ای برخوردار است.

کد خبر 1444506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha