۱۰ آبان ۱۳۹۰، ۸:۴۱

حجت الاسلام ترابی:

مجالس عزاداری ائمه اطهار به آسیب شناسی نیاز دارد

مجالس عزاداری ائمه اطهار به آسیب شناسی نیاز دارد

بروجرد - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان بروجرد با اشاره به توطئه های دشمنان برای تحریف در عزاداری ائمه، گفت: مجالس عزاداری ائمه اطهار به آسیب شناسی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن ترابی عصر دوشنبه در اولین گردهمایی مداحان شهرستان بروجرد در حسینیه اهل بیت این شهر اظهار داشت: عزاداری و برپایی مجالس سوگواری در سوگ اولیای الهی ریشه در قرآن کریم، سیره نبوی و مکتب ائمه معصومین دارد.

وی تصریح کرد: مجالس اهل بیت مصداق تعظیم شعائر الهی است به طوریکه در سیره ائمه معصومین(س) برگزاری مجالس سوگواری سیدالشهداء وجود دارد.

امام جمعه بروجرد بیان داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه رفیع عزاداری برای اهل بیت طبیعی است که دشمنان اسلام، قرآن و اهل بیت تلاش گسترده ای را برای تعطیلی و تحریف این مجالس داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مجالس عزاداری به آسیب شناسی نیاز دارد، گفت: مجالس اهل بیت باید از تحریفها و بدعتها پاک و خالص باشد.

حجت الاسلام ترابی اظهار داشت: در مجالس مربوط به اهل بیت مداحان به جای اینکه ابعاد ملکوتی، آسمانی، فضائل، مناقب، ماموریت امام و اصحاب ایشان را مطرح کنند از شکل و شمایل آنها سخن می گویند که این خود تحریف محسوب می شود و این از ترفندهای دشمن است که نباید از آن غافل بود.

وی افزود: مبالغه کردن در مسائل امامان، اظهار مطالب موهن و تحقیرآمیز، مطالعه کافی نداشتن و دروغگویی از آسیب های مربوط به مجالس عزاداری اهل بیت است.

امام جمعه شهرستان بروجرد یادآور شد: امروز مسئولیت مداحان بسیار مهم است و باید آگاه باشند که مطالب سست و بی پایه به این دستگاه لطمه می زند.

کد خبر 1449009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha