۲۵ آبان ۱۳۹۰، ۱۰:۴۹

نورصالحی به مهر اعلام کرد:

آغاز ساخت 5 کیلومتر از مترو پرند/ احداث مسیر فرودگاه امام تا عوارضی قم

آغاز ساخت 5 کیلومتر از مترو پرند/ احداث مسیر فرودگاه امام تا عوارضی قم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت 5 کیلومتر از مترو پرند از سوی شهرداری تهران در حال انجام است، گفت: ساخت مسیر از فرودگاه امام خمینی (ره) تا عوارضی قم توسط مترو تهران شروع شده است.

جمشید نورصالحی در گفتگو با مهر درخصوص وضعیت ساخت مترو پرند و سرمایه گذاران این پروژه اظهار داشت: چندین سرمایه گذار از جمله صندوق بازنشستگی وزارت نفت برای سرمایه گذاری در این پروژه ابراز تمایل کرده اند اما فعلا هیچ کدام به مرحله اجرا نرسیده است.

وی افزود: اصل تفاهم با شهرداری تهران است که منابع اجرایی مسیر را تعیین می کند و به عنوان مجری، ساخت کل مسیر را انجام می دهد البته بخشی از مسیر را وزارت راه و شهرسازی بر عهده دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون 5 کیلومتر از مسیر توسط مترو تهران اجرایی شده است، بیان کرد: 5 کیلومتر از فرودگاه امام خمینی تا عوارضی قم شروع شده است که همزمان وزارت راه و شهرسازی هم 18 کیلومتر از سمت دیگر مسیر را شروع کرده است.

نورصالحی افزود: امیدواریم شرایط تامین مالی بهتری فراهم شود تا کار با سرعت بیشتری پیش برود البته سازمان ها و نهادهای دیگری هم برای پیمانکاری پروژه ابراز تمایل کرده اند اما در مجموع مجری که همان مترو تهران است در آینده بهره برداری خواهد کرد.

وی با اشاره به جلب سرمایه گذای خصوصی اظهارداشت: عمده منابع در حال تامین است و به دنبال این هستیم که بصورت سرمایه گذاری بخش خصوصی، فاینانس و کمک اعتبارات دولتی، پروژه سرعت بیشتری پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره دلایل کندی پروژه و اینکه مترو پرند توجیه اقتصادی ندارد، گفت: خطوط داخلی شهر تهران هم توجیه اقتصادی ندارد اما دولت به ازای هر مسافر یارانه می دهد زیرا سیستم های حمل و نقل بازگشت سرمایه در کوتاه مدت ندارند.

به گفته نورصالحی ساخت مترو پرند یک خدمتی است که دولت باید برای رفاه حال مردم آن را به اجرا برساند.

کد خبر 1460920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha