۲۷ آبان ۱۳۹۰، ۱۳:۱۷

همایش بین المللی پیرغلامان حسینی در همدان آغاز به کار کرد

همایش بین المللی پیرغلامان حسینی در همدان آغاز به کار کرد

همدان - خبرگزاری مهر: همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی با حضور مداحان و پیرغلامان 13 کشور اسلامی در همدان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این همایش با همکاری صدا و سیما و با هدف آشنایی مداحان کشورهای اسلامی با توانمندی‌های نهضت حسینی و مداحی همدانصبح جمعه آغاز شد.

استاندار همدان در حاشیه آغاز به کار این همایش دو روزه در همدان اظهار داشت: این همایش برای نخستین بار در سطح بین‌المللی در همدان برگزار می‌شود.

کرم رضا پیریایی با بیان اینکه پیرغلامان تا شنبه شب میهمان مردم همدان هستند، گفت: در این اجلاس از پیرغلامان حسینی تجلیل می شود.

دبیر نهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی نیز گفت: در این اجلاس آیین سقایی همدانی‌ها به ثبت ملی می‌رسد.

مهدی دهقان اظهار داشت: در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان 400 پیرغلام از سراسر کشور و 40 مداح سرشناس از کشورهای لبنان، پاکستان، آرژانتین، سوئد، غنا، عمان، تاجیکستان و آذربایجان مهمان مردم همدان هستند.

وی با بیان اینکه در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی 21 پیرغلام تجلیل می‌شوند، عنوان کرد: 15 نفر از برگزیدگان ایرانی، پنج نفر مداح سرشناس خارجی و یک نفر نیز به عنوان پیرغلام پیرغلامان تجلیل می شود.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در خصوص برنامه های این اجلاس دو روزه گفت: حاضران پس از شرکت در مراسم آغاز به کار اجلاس و شرکت در نمازجمعه همدان در دو کارگاه آموزشی با عناوین "ساختارشناسی مداحی" و "تحریفات روضه" شرکت می کنند.

وی با اشاره به اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد 14 معصوم همدان با حضور مدعوین اجلاس پیرغلامان افزود: روز شنبه 28 آبان ماه نیز کارگاه تدوین منشور منویات مقام معظم رهبری در آیین ستایشگری اهل بیت (ع) برای پیرغلامان برگزار می‌شود.

کد خبر 1462646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha