۱۳ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۲۸

برترینهای رقابتهای قرآنی استان سمنان معرفی شدند

برترینهای رقابتهای قرآنی استان سمنان معرفی شدند

سمنان – خبرگزاری مهر: برترینهای سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه سی و چهارمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم استان سمنان با شرکت 300 نفر در سمنان برگزار شد و برترین های این دوره به مسابقات کشوری راه یافتند.

این دوره از مسابقات در سه رشته حفظ، قرائت و ترتیل و در دو گروه خواهران و برادران و در دو رده سنی شکوفه ها و بزرگسالان در حرم مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد.

در بخش خواهران و گروه سنی زیر 16 سال (شکوفه ها) شیما یزدانی، فاطمه محمدی، رضوان عندلیب خواه، فاطمه پشتوان، منصوره آقا حسنی و الناز همتی به ترتیب رتبه های اول رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، قرائت (تحقیق )، ترتیل و در گروه سنی بالای 16 سال فاطمه خدا بخشیان، سمیه جعفری، فاطمه زهرا علیزاده، زهرا نزادلو، عطیه تبیانیان به ترتیب رتبه های نخست قرائت (تحقیق )، ترتیل، حفظ کل، حفظ 10 جزء و حفظ 20 جزء را کسب کردند.

در بخش برادران و گروه سنی بالای 16 سال سجاد واعظی، محمد ژرفی یگانه، رسول طرفی، محسن سفیدیان، وحیدالدین وحیدنیا به ترتیب مقام های نخست رشته های حفظ کل ، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، ترتیل و در گروه سنی زیر 16 سال محسن خطیبی، محمد مهدی سعدالدین، محمد یونسیان، سیدمحمد حسینی پور و روح اله مومنیان رتبه های برتر رشته های حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، قرائت و ترتیل را کسب کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفتگو با مهر  نشر و ترویج قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی را از وظایف سازمان اوقاف اعلام کرد و گفت: با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی به توجه به مسابقات قرآنی، سازمان اوقاف در برنامه سال جدید برای هر استانی سهمیه ای را در خصوص شرکت کنندگان مسابقات قرآنی تعیین نموده که این سهم نسبت به تعداد شرکت کنندان در سنوات گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانعلی صفایی پور تعداد شرکت کنندگان استان در این دوره از مسابقات را 1500 نفر اعلام کرد و گفت : استان سمنان با توجه به اینکه استانی دینی، ولایت مدار و قرآن دوست می باشد ظرفیت فراتر از این رقم را دارد.
 
وی به داوری این دوره از مسابقات اشاره و تصریح کرد: در سالیان گذشته داوران مسابقات از خود استان تعیین می گشت ولی در چند سال اخیر برای بالا بردن سطح مسابقات و حذف مباحث حاشیه ای این مسابقات توسط داورانی از تهران داوری و قضاوت می شود.
کد خبر 1476372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha