۱۹ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۵۶

نقد «جامعه‌شناسی تحریفات عاشورا» در آستانه اربعین حسینی

نقد «جامعه‌شناسی تحریفات عاشورا» در آستانه اربعین حسینی

همزمان با انتشار چاپ چهارم «جامعه‌شناسی تحریفات عاشورا» این کتاب در آستانه اربعین حسینی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با انتشار چاپ چهارم کتاب «جامعه‌شناسی تحریفات عاشورا» نوشته عبدالحمید ضیایی با ویرایش جدید، مراسم معرفی و بررسی این اثر چهارشنبه 21 دی‌ماه ساعت 16 در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.

این کتاب همانطور که از نامش پیداست به بررسی تحریفات مربوط با واقعه عاشورا از منظر جامعه‌شناسی می‌پردازد و به همین دلیل در آستانه اربعین حسینی مراسم معرفی و نقد و بررسی آن برگزار می‌شود.

در این مراسم مولف اثر، رضا حاجی‌آبادی مدیر نشر هزاره ققنوس و ناشر کتاب، ابوالقاسم حسینجانی نویسنده و شاعر به سخنرانی خواهند پرداخت.

حاجی‌آبادی درباره این کتاب به مهر گفت: ضیایی در این کتاب در کنار اینکه به آسیب‌شناسی جامعه‌شناسانه تحریفات عاشورا می‌پردازد به معرفی آثار معتبر در حوزه ادبیات عاشورایی نیز می‌پردازد.

کتاب «جامعه‌شناسی تحریفات عاشورا» گزارشی است انتقادی ـ آسیب شناختی به مقتل‌ها، روضه‌ها و ادبیات منظوم در عاشورا است. بخش‌های تشکیل‌دهنده کتاب عبارتند از: عاشورا و رویکرد جامعه‌شناختی (نقد و بررسی منابع و مقاتل عاشورایی)، تحریف‌شناسی و فرهنگ عاشورا و ادبیات عاشورا در بوته نقد (عاشورا و ادبیات انقلاب اسلامی).

فرهنگسرای ابن‌سینا در شهرک غرب، خیابان ایران‌زمین شمالی واقع است.

کد خبر 1505292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha