۲۵ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۰۹

ایازی:

طرح مدیریت محله باید صرف امور فرهنگی و آموزش در محلات تهران شود

طرح مدیریت محله باید صرف امور فرهنگی و آموزش در محلات تهران شود

شهرری – خبرگزاری مهر: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: طرح مدیریت محله باید صرف امور فرهنگی و آموزش در سطح محلات شهر تهران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد ایازی صبح یکشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران محلات منطقه 20 افزود: طرح مدیریت محله به دنبال سودزایی و در آمد نیست، بلکه درآمد حاصله باید صرف امور فرهنگی و آموزش در سطح محله شود.

وی بیان کرد: توسعه مشارکت مردمی و افزایش سرمایه های اجتماعی مهمترین رهاورد طرح مدیریت محله است.

توسعه مشارکت مردمی ؛ مهمترین هدف طرح مدیریت محله

این مسئول ادامه داد: توسعه مشارکت مردمی و افزایش سرمایه های اجتماعی مهمترین هدفی است که در طرح مدیریت محله دنبال می شود.

وی هدف از این نشست را تبادل افکار با مدیران محلات در راستای اداره بهتر محله ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مشارکت عامل مهمی در پایداری طرحهای محلات محسوب می شود، موفقیت طرح مدیریت محله نیز در گرو مشارکت شهروندان است.

ایازی به رویکرد شهرداری تهران مبتنی بر اینکه شهرداری یک نهاد اجتماعی است، نه خدماتی تأکید کرد و افزود: مطالبه امور اجتماعی و فرهنگی از شهرداری یکی از شاخصه های شهرهای توسعه یافته محسوب می شود.

پرداختن به هویت محله کاهش آسیبهای اجتماعی را در بردارد

وی بیان داشت: حجم فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در سطح محلات افزایش یافته است و پرداختن به هویت محله، کاهش آسیبهای اجتماعی در سطح محلات را در بر خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: تمامی برنامه های فرهنگی و اجتماعی سطح محلات منطبق بر برنامه های مساجد است و به عنوان نمونه بارز به جشنواره قرآنی شمسه در سطح محلات می توان اشاره کرد.

وی عنوان کرد: طرح مدیریت محله ارزشمند است و با شکل گیری مدیریت محله شاهد تحولات چشمگیری در سطح محلات هستیم.

طرح مدیریت محله در اولویت همه برنامه های منطقه 20 تهران قرار دارد

شهردار منطقه 20 نیز در این نشست گفت: در منطقه 20 مدیریت محله در اولویت همه برنامه ها قرار دارد که عملکرد مثبت مدیران محلات نیز نشانگر این موضوع است.

مجتبی عبداللهی اضافه کرد: طرح مورد اشاره بر اساس دستورالعمل صادر شده مبنی بر تشکیل هیئت امنا، کارگروههای تخصصی و انتخاب مدیر محله در تمامی محلات 22 گانه این منطقه اجرا شد.

وی یادآور شد: با شکل گیری مدیریت محله شاهد تحولات چشمگیری در سطح محلات هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام محلات این منطقه دارای سرای محله هستند، افزود: طرح مورد اشاره بر اساس دستورالعمل صادر شده مبنی بر تشکیل هیئت امنا، کار گروه‌های تخصصی و انتخاب مدیر محله در تمام محلات 22 گانه این منطقه اجرا شد.

در این نشست مدیران محلات 22 گانه منطقه 20 نیز با ارائه گزارش عملکرد، پیشنهادها و مشکلات پیش روی خود را نیز مطرح کردند و از تجربیات یکدیگر بهره ‌بردند.

کد خبر 1509832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha