۲۷ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۱۱

محمدپور اعلام کرد:

سوگواره خط سرخ برنامه محوری حوزه هنری مازندران شد

ساری - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه هنری مازندران گفت: سوگواره خط سرخ به عنوان برنامه محوری حوزه هنری مازندران انتخابات شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیزالله محمدپور در مراسم اختتامیه نخستین سوگواره خوشنویسی خط سرخ با اشاره به معنویت نهفته در آثار هنری خلق شده به دست هنرمندان خوشنویسی افزود: حادثه عاشورا و قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) رویداد عظیم معنوی و معرفتی بوده که می تواند منشاء و منبع مناسبی برای هنرمندان رشته های مختلف هنری جهت خلق آثار فاخر هنری باشد.

وی با اشاره به آثار هنری تولید شده در چند سال اخیر با موضوع قیام حسینی (ع) گفت: اتصال هنر به معارف عاشورایی می تواند در رشد فرهنگ دینی و معرفتی جامعه اثر گذار و در حل مشکلات اجتماعی موثر باشد.

محمدپور افزود: سوگواره خط سرخ از سال آینده به عنوان برنامه شاخص در فعالیت های حوزه هنری مازندران قرار خواهد گرفت و این رویداد مهم هنری هر ساله با نام و یاد مظلومان دشت کربلا توسط این مرکز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمد شفیعی مازندرانی، از علما و فضلای حوزه علمیه ساری و از اساتید مطرح خوشنویسی کشور با بیان ارزش و جایگاه والای انسان در عالم هستی، بندگی و عبودیت پروردگار عالم را در ارتقاء سطح این جایگاه موثر دانست.

وی افزود: امام حسین (ع) بنده مخلص خدا بوده و به واسطه این اخلاص و بندگی لقب پدر بندگان خدا را گرفت.

در نخستین سوگواره ی خوشنویسی خط سرخ که در سه بخش نستعلیق، شکسته نستعلق و گرایشهای نوین برگزار شد آثار راه یافته به این سوگواره توسط استادان حجت الاسلام شفیعی مازندرانی، حسین ترقی و هادی قاسمی داوری و به نفرات برتر به ترتیب زیر لوح تقدیر و تندیس سوگواره و هدیه نقدی اهدا شد.

کد خبر 1511800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha