۱ بهمن ۱۳۹۰، ۱۷:۰۳

با آغاز هفته وقف/

نمایشگاه دستاوردهای اوقاف یزد افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای اوقاف یزد افتتاح شد

یزد - خبرگزاری مهر: همزمان با آغاز هفته وقف نمایشگاه توانمندی ‌ها و دستاوردهای اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایشگاه ظهر شنبه با حضور استاندار یزد، امام جمعه و جمعی از مدیران و مسئولان استان یزد در امامزاده سید جعفر (ع) یزد در بلوار جمهوری آغاز به کار کرد.

استاندار یزد در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: انقلاب سبب شد تا فرهنگ وقف ادامه پیدا کند و این از برکت امام راحل و مردم فهیم ایران بود.

محمدرضا فلاح ‌زاده افزود: در دوره قاجاریه تلاشهای بسیار شد تا فرهنگ وقف ریشه‌ کن شود و در این راستا موقوفات مردم را متصرف می ‌شدند.

وی بیان داشت: اما انقلاب اسلامی این فرهنگ را احیا کرد و امروز شاهد افزایش تعداد موقوفات استان یزد هستیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های اوقاف اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف فرهنگ ‌سازی و ترویج فرهنگ وقف در هشت حوزه مختلف برای بازید عموم برپا شده است.

حجت ‌الاسلام محمد مهدی حاتمی ادامه داد: در این نمایشگاه معرفی بقاع متبرکه، آثار فرهنگی هنری وقف به همراه اسناد وقفی و کتب، فعالیت‌های فرهنگی اوقافی بقاع متبرکه و امامزادگان استان یزد، فعالیت‌های قرآنی با همکاری موسسات قرآنی و ... در غرفه‌ های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

حاتمی آشنایی عموم مردم با خدمات اجتماعی و اقتصادی موقوفات را از اهداف ایجاد حوزه خدماتی در این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در این حوزه موقوفاتی نظیر کاروانسرای مشیر، بیمارستان گودرز، نمایندگی ایران خودرو و شرکت گواه به معرفی محصولات و خدمات خود می ‌پردازند.

این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر در بلوار جمهوری یزد دایر است.

در حاشیه این مراسم پروژه احداث سردر امامزاده سیدجعفر و گلدسته‌های آن کلنگ ‌زنی شد.

کد خبر 1514869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha