۱۳ بهمن ۱۳۹۰، ۱۹:۱۹

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

ثواب پوشیدن چادر بیشتر از عبای طلبه‌هاست

ثواب پوشیدن چادر بیشتر از عبای طلبه‌هاست

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید گفت: خواهران طلبه بدانند که ثواب پوشیدن چادر بیشتر از پوشیدن عبای طلبه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از استادان و طلبه‌های حوزه علمیه بناب، رعایت مسائل حجاب را برای خواهران بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اگر بشود که عده‌ای از خواهران اهتمام داشته باشند صورتهایشان را بپوشانند که حجاب اصلی همان است، بسیار عالی است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: حضرت زینب(س) در مجلس یزید وقتی که به او اعتراض می‌کند می‌فرماید: وَ اَبْدَیْتَ وُجُوهَهُنَّ. مسئله ابداء وجه بسیار مهم است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: خواهرانی که وارد این میدان شدند، باید مسئولیتی را که قبول کردند بشناسند. مسئولیت هم این است که ان شاء الله حجاب را در آن حد کامل حفظ کنند و بدانند که ثواب پوشیدن چادر بیشتر از پوشیدن عبای ماست؛ وقتی خانمی چادر می‌پوشد در حال اطاعت خداوند است.

طلبه‌ها قدر سربازی برای امام زمان(عج) را بدانند

آیت‌الله صافی گلپایگانی قرآن مجید، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، صحیفه اولی، صحیفه ثانیه، صحیفه ثالثه، صحیفه رابعه، کتاب‌های احادیث، جوامع اربعه متقدمه و جوامع اربعه متأخره را از جمله سرمایه‌های علمی دانست و گفت: هیچ چیزی نیست که ما به آن احتیاج داشته باشیم و در معارف اهل بیت و هدایت‌ها و اخبار و احادیثی که به همت و زحمت اسلاف به ما رسیده است نباشد.

وی با بیان اینکه دعاهایی که داریم، دعای تنها نیست، اظهار داشت: البته دعا خیلی بزرگ است «الدُّعَاء مُخُّ العِبَادة» و اهمیت بسیاری دارد ولی باید دانست که همه این دعاها‌ علم و الهیات است و همه معارفی است که فکر انسان و معرفت او را بالا می‌برد، مثلاً اگر کسی اخلاقیات بخواهد از دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه دعایی بالاتر نداریم. یا مکتب و هدایت‌های حضرت امام حسن عسکری(ع) با آن عمر کوتاه - که بعد از حضرت جواد(ع) آن بزرگوار از سایر ائمه(ع) عمرشان کوتاهتر بود- دارای مضامین فوق العاده والایی است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: تفسیر منسوب به ایشان، نشانه عظمت و مقام علمی آن حضرت است. اصلاً حضرت امام حسن عسکری(ع) و پدر بزرگوارشان امام هادی(ع) به ویژه در تفسیر خیلی شهرت داشتند. امام هادی(ع) بنا به نقل ابن شهر آشوب تفسیری دارند که 120 جزء دارد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی خطاب به استادان و طلبه‌ها گفت: این افتخار است برای همه شما که شاگرد این مکتب هستید و در این مدرسه درس می‌خوانید و وابسته به ائمه طاهرین و امام حسن عسکری(ع) و فرزند بزرگوارشان حضرت ولی عصر(عج) هستید و قدر این سربازی را بدانید.

وی ادامه داد: بدانید خدمت شما بسیار با ارزش است. شماها خودتان را به امام زمان(عج) فروخته‌اید و ان شاء الله امام زمان(عج) شما را خریداری کرده‌اند. قدر این نعمت عظمی را بدانید و هر چه می‌توانید در خدمت امام زمان(عج) باشید.

این مرجع تقلید در توصیه‌ای به طلبه‌ها گفت: شبهاتی که از طرف وهابیت و بهائیت و تصوف مطرح می‌شود را کاملاً بشناسید و از حدود و ثغور اسلام دفاع کنید.
 

کد خبر 1523891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha