۱۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۴:۴۵

ماهیان در گفتگو با مهر:

حذفیات به نمایشنامه و اجرای "پالتوی پشمی قرمز" لطمه زد

حذفیات به نمایشنامه و اجرای "پالتوی پشمی قرمز" لطمه زد

کارگردان نمایش "پالتوی پشمی قرمز" که در سومین روز سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر در سالن قشقایی تئاتر شهر به صحنه رفت تأکید کرد که حذفیات و ممیزی‌های انجام شده به نمایشنامه و اجرای این اثر لطمه وارد کرد.

ماهیان درباره حذفیات انجام شده در نمایش "پالتوی پشمی قرمز" و تأثیراتی که این اقدام بر اجرا داشت به خبرنگار مهر گفت: تمام مواردی که شورای نظارت و ارزشیابی به ما گفته بود در اثر رعایت کردیم و این حذفیات به کار لطمه زد. شاید برخی تصور کنند که حذف چند دیالوگ به اثر لطمه نمی‌زند در صورتیکه نمایشنامه متشکل از همین دیالوگ‌ها و مونولوگ‌ها است و وقتی برخی از آن‌ها حذف شوند به نمایشنامه لطمه وارد می‌شود.

وی تأکید کرد: نغمه ثمینی نویسنده اثر معتقد است که متن‌اش پاره پاره شده است. حتی در اجرا نیز برخی از حذفیات باعث شد که پیام دهکردی بازیگر نمایش نیز در برخی موارد سردرگم باشد. ما کارخانه ایده‌پردازی و دیالوگ‌نویسی نیستیم که ظرف مدت یک هفته به جای موارد حذف شده ایده‌ها و دیالوگ‌هایی جدید قرار دهیم.

کارگردان "پالتوی پشمی قرمز" با اشاره به آسیب دیدن متن این اثر نمایشی از بازنویسی این نمایشنامه به همراه نغمه ثمینی برای اجرای عمومی اثر خبر داد. ماهیان با اشاره به حضور فردی از شورای نظارت و ارزشیابی در اجرای این نمایش در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افزود: بعد از اجرای اول نمایش باز هم تذکراتی داده شد که البته این تذکرات درباره جزییات بود.

 

کد خبر 1525106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha