۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۷:۴۸

عابدینی در گفتگو با مهر:

وحدت یکی از مفاهیم کلیدی و جاری در نظام اسلامی است

وحدت یکی از مفاهیم کلیدی و جاری در نظام اسلامی است

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: یکی از مفاهیم کلیدی که در انقلاب اسلامی جاری و ساری است مفهوم اخوت، برادری و یکرنگی است.

حجت الاسلام حسین عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک آغاز هفته وحدت افزود: چنگ زدن به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه، دلهای مسلمین را به هم نزدیک و آنان را در مقابل دشمنان نظام مقاوم تر می کند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: وحدت یکی از نعمات بزرگی است که دلهای مومنین را به یکدیگر نزدیک و جامعه اسلامی را از گزند دشمنان مصون می دارد.

عابدینی افزود: پیامبر اکرم ( ص ) پس از هجرت به مدینه در آغازین گامهای خود میان مسلمانان عقد اخوت برگزار کردند.

وی اتحاد و اخوت بین مسلمین را به عنوان مهمترین راهبرد برای جامعه پذیری و امت سازی از سوی رسول خدا دانست و گفت: اهتمام رسول خدا( ص) به موضوع وحدت نشان از اهمیت آن در بین امت اسلامی دارد.

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی با بیان اینکه در این استان قومیت ها و مذاهب مختلفی وجود دارد تاکید کرد: نیاز به همدلی و وحدت در این استان از سوی متولیان فرهنگی اعم از نهادها، سازمانها، رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری ها نیازی مضاعف است.

وی تصریح کرد: متولیان فرهنگی با ایفای نقش پدرانه و دلسوزانه باید زمینه گسترش وحدت و همدلی را فراهم نموده و از تفرقه و تشتت بپرهیزند.

عابدینی با بیان اینکه دشمن از ابتدای این انقلاب و این نظام الهی تلاش کرده است تا با تضعیف وحدت امت اسلامی،  بین آنان تفرقه و دشمنی ایجاد کند اظهار داشت: باید مردم با بصیرت و آگاهی مراقب توطئه های دشمنان نظام باشند و با الگو گرفتن از آموزه های دینی و اسلامی روز به روز بر وحدت و همدلی خود بیفزایند.

وی با بیان اینکه اسلام احکام اخلاقی اش هم سیاسی است افزود: همین حکمی که در قرآن کریم به آن اشاره شده که مومنین با هم برادرند، این یک حکم اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است و جهت سیاسی آن پیروزی ملت بزرگ ایران در انقلاب 57 بود که با وحدت و همدلی همه اقشار جامعه محقق شد و رژیم تا دندان مسلح ستم شاهی و قدرتهای بزرگ نتوانستند در مقابل قیام ملت ایران بایستند.

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی با اشاره به  تاکیدات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه 14 بهمن ماه  بر وحدت به عنوان رمز پیروزی گفت: مبادا کاری کنیم که باعث شادی دشمنان اسلام و نظام اسلامی شود که همه در برابر آن مسئول خواهیم بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، جنبه اجتماعی و حرکت جمعی برای اصلاح جامعه و تحقق مقاصد الهی را برای ایجاد زندگی سعادتمندانه آحاد مردم فراهم ساخت و از این رو یکی از مفاهیم کلیدی که در انقلاب اسلامی جاری و ساری است مفهوم اخوت و برادری و یکرنگی است.

عابدینی تصریح کرد: اخوت و برادری حقیقی در حرکت و جنبش اسلامی ایران حول محور ولایت فقیه، موجب همدلی و وحدت نیروهای انقلاب شد.

وی با بیان اینکه ریشه این اخوت در روح مومن و نورانیت ذاتی او نهفته است افزود: اخوت امری مصلحتی و قراردادی نیست اما در بین ملل غیر مسلمان چون در ماده و مادیات جدایی و تفرقه است در بین آنها نیز به جای وحدت، اختلاف است.

وی بر ضرورت وحدت بین مسلمانان اعم از شیعه وسنی و لزوم پایبندی به آن تاکید کرد و گفت: آحاد ملت عزیز ایران باید در تداوم و حفظ وحدت کوشش مضاعفی داشته باشند و تلاش کنند تا در پاسداشت دست آوردهای انقلاب اسلامی و خون شهدا به وظیفه و تکلیف خود عمل کنند.

کد خبر 1525387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha