۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۳۶

اسماعیلی:

تمام تلاش دشمن ایجاد تفرقه است/ ولی فقیه محور اتحاد در عصر غیبت

تمام تلاش دشمن ایجاد تفرقه است/ ولی فقیه محور اتحاد در عصر غیبت

قم - خبرگزاری مهر: رئیس موسسه بوستان کتاب گفت: وحدت رمز موفقیت ماست به همین دلیل دشمن همه تلاش خود را برای ایجاد تفرقه در میان مردم به کار بسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل اسماعیلی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تبریک دهه فجر تصریح کرد: بیداری و خیزش‌های اسلامی و حتی تفکرات مردم در آمریکای لاتین متأثر از اندیشه‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌ها برای معرفی انقلاب به مردم و دنیا تصریح کرد: با این وجود ما در این بخش‌ها بسیار عقب هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم انقلاب را به مردم خودمان هم معرفی کنیم که این مسئولیت بر دوش همه ما سنگینی می کند.

رئیس موسسه بوستان کتاب با اشاره به حوزه نشر بیان کرد: در این عرصه هم ما نتوانسته‌ایم انقلاب را معرفی کنیم و حتی درباره امام خمینی(ره) هم که بدون شناخت امام نمی‌توان انقلاب را هم شناخت نتوانسته‌ایم امام و شخصیت ایشان را تبیین و معرفی کنیم.

وی با اشاره به هفته وحدت آن را جزء مسائل راهبردی برشمرد و عنوان کرد: امام همواره بر این موضوع تأکید داشتند که رمز موفقیت ما اتحاد ماست و اگر ما این وحدت را از دست بدهیم شکست خواهیم خورد.

اسماعیلی تصریح کرد: همه تلاش دشمنان بر این است که به هر نحوی در میان مردم مسلمان ایران اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.

وی با اشاره به تعبیر قرآن کریم در اعتصام به حبل الله افزود: برخی نماز جماعت و جمعه را حبل الله دانسته و عده ای نیز قرآن را حبل الله دانسته اند زیرا قرآن کلام وحی است و در پرتو و محوریت قرآن باید این اتحاد ایجاد شود.

ولی فقیه؛ محور اتحاد در دوره غیبت

اسماعیلی با بیان اینکه در تعبیر دیگری ائمه(ع) حبل الله دانسته شده اند تصریح کرد: ائمه(ع) حجت خدا و امامان ما هستند و باید به آنان تمسک کنیم و در دوره غیبت نیز ولی فقیه محور اتحاد جهان اسلام است و همین راز موفقیت های ما در قبل و بعد از انقلاب و دوره دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: نسل سوم و جوان باید با علل انقلاب و چرایی آن و وجه تمایز این انقلاب با دیگر انقلابات آشنا شوند زیرا ممکن است وجه دینی و خدایی آن برای ما بدیهی باشد اما برای نسل جوان باید تبیین شود و بخش نشر باید اقدامات بیشتری در این باره انجام دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه بوستان کتاب درباره معرفی شخصیت امام، انقلاب و ... مطالب زیادی منتشر کرده اما جامعه همچنان نیازمند اقدامات بیشتری است.
 

کد خبر 1526294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha