۲۵ بهمن ۱۳۹۰، ۹:۱۵

انیژپور:

70 درصد زکات صرف اجرای طرح‌های عمرانی می‌شود

70 درصد زکات صرف اجرای طرح‌های عمرانی می‌شود

جم- خبرگزاری مهر: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) جم گفت: 70 درصد زکات صرف اجرای طرح‌های عمرانی در محلهای پرداخت کننده زکات می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم انیژپور شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران در جم اظهار داشت: زکات یکی از سنت‌های حسنه الهی است که سبب توانمندسازی اقشار نیازمند و تهیدست جامعه می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم بیان کرد: اگر تمامی افراد در پرداخت زکات خود اهتمام لازم را داشته باشند شاهد فقر در جامعه نخواهیم بود.

انیژپور بیان داشت: سنت حسنه زکات یکی از واجباتی بود که به فراموشی سپرده شد و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاهد احیای این سنت حسنه الهی در جامعه ایران اسلامی بودیم.

وی اضافه کرد: ظهور و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران زمینه شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای مفاهیم دینی را فراهم آورد و زمینه را برای گسترش احکام دین در جامعه فراهم کرد.

این مسئول ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سالهای اخیر تلاش‌های فراوانی در راستای ترویج امر زکات انجام داده است و شاهد اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم اذعان داشت: پرداخت زکات در شهرستان جم پیشرفت خوبی داشته و مردم مومن و خداجوی شهرستان جم در سال جاری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

انیژپور تاکید کرد: در مقایسه میزان زکات پرداختی سال جاری با سال گذشته شاهد رشد 325 درصدی پرداخت زکات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی پرداخت زکات را عاملی در زمینه توسعه امور عام‌المنفعه دانست و ابراز داشت: یکی از فعالیت‌های زکات کمک به رشد، توسعه و آبادانی میهن اسلامی است و مردم با پرداخت زکات خود می‌توانند در این زمینه گام‌های ارزشمندی بردارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم عنوان کرد: 30 درصد از میزان زکات جمع‌آوری شده برای امور محرومین و 70 درصد از آن صرف اجرای طرح‌های عمرانی در محل‌های پرداخت کننده زکات می‌شود.

کد خبر 1533488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha