۱۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۵۱

نشست قطب‌الدین شیرازی و ابن‌سینا برگزار می شود

نشست قطب‌الدین شیرازی و ابن‌سینا برگزار می شود

گروه مطالعات علم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برای ترم جدید مجموعه نشستهایی را طراحی و اعلام کرده است که امروز نشست لکه‌های خورشیدی: قطب‌الدین شیرازی و ابن‌سینا برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، از سوی گروه مطالعات علم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران سلسله سخنرانی‌های نیمسال دوم 1390-1391 (علم و فلسفه) اعلام شد.

امروز نشست لکه‌های خورشیدی: قطب‌الدین شیرازی و ابن‌سینا با سخنرانی امیر محمد گمینی محقق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران انجام می شود.

مسئله اندازه‌پذیری کمیات پیوسته: ابن‌سینا و خواجه نصیر طوسی با سخنرانی دکتر حسین معصومی همدانی، فرار بزرگ: داستان گذار کارناپ از مرزهای ویتگنشتاینی با سخنرانی مجید داوودی، معرفت‌شناسی ارتباطی از میثم محمد امینی، بازنمایی علمی با سخنرانی ابوتراب یغمایی از جمله این برنامه هاست.

طبیعی بودن انواع و نظریه‌مند بودن دلالت واژگان علمی با سخنرانی کیوان الستی، لزوم آزمایش در نظریه‌های فیزیکی با سخنرانی دکتر حسام‌الدین ارفعی از دانشگاه صنعتی شریف، هندسه و شهود با سخنرانی احسان امینی از دیگر سخنرانی های اعلام شده است.

تمام سخنرانی‌ها روزهای چهارشنبه ساعت 16:30 در محل مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران (تهران، خیابان نوفل ‌لوشاتو، کوچه آراکلیان، شماره 4) برگزار می شود.

کد خبر 1554091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha