۱۴ فروردین ۱۳۹۱، ۱۱:۳۳

پیامدهای یک تیراندازی/

مردم آمریکا همچنان درپی عدالت/ مردم میامی خواهان بازداشت "زیمرمان" شدند

مردم آمریکا همچنان درپی عدالت/ مردم میامی خواهان بازداشت "زیمرمان" شدند

پیامدهای کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست به دست پلیس محلی در آمریکا همچنان ادامه دارد به نحوی که شب گذشته نیز مردم میامی با برگزاری تظاهراتی گسترده خواستار بازداشت عامل قتل "تریوان مارتین" شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز و آشوشیتدپرس، روز گذشته مردم میامی با برگزاری تظاهراتی گسترده خواستار بازداشت "گئورگ زیمرمان" شدند. زیمرمان مدعی شده که در دفاع از خود "تریوان مارتین" را به قتل رسانده و پلیس و مقامات فدرال نیز وی را بازداشت نکرده اند.

 مارتین در تاریخ 26 فوریه به دست زیمرمان کشته شد. وی در هنگام کشته شدن یک لیوان چای و خوراکی در دست داشت.

خانواده مارتین در اظهاراتی از فشار پلیس برای صرف نظر از شکایت علیه نیروهای امنیتی خبر داده و اعلام کردند که مقامات محلی همچنان تلاش دارند تا مرگ مارتین را یک امر طبیعی جلوه داده و موضوع "دفاع از خود" را همچنان داغ نگه دارند.

 علاوه بر میامی، مردم فلوریدا و سنفورد نیز با برگزاری تظاهرات هایی خواستار اجرای عدالت در خصوص قتل این نوجوان سیاه پوست شدند.  

سنفورد از شهرهای فلوریداست که مارتین در آن کشته شد. این شهر از زمان کشته شدن مارتین تا کنون هر روزه شاهد برگزاری تظاهرات های اعتراض آمیز به نبود عدالت در آمریکاست.  

تظاهرات روز گذشته درحالی برگزار شد که پلیس فلوریدا تلاش خود برای پرونده سازی علیه مارتین را با هدف تبرئه خود از قتل وی آغاز کرد. 

در این اقدام پلیس در حال انتشار خبرهایی مبنی بر اعتیاد مارتین به ماری جوانا است تا با بتواند با این توجیه که وی به مواد مخدر اعتیارد داشته بتواند پلیس محلی عامل قتل مارتین را ازمجازات نجات دهد.  

این درحالی است که  "بیل لی" رئیس پلیس فلوریدا به دلیل افزایش اعتراضات مردمی و انتقادات مردم از وی به دلیل آنچه درباره دلیل کشته شدن نوجوان 17 ساله بیان کرده بود از سمت خود استعفا کرد.

لی دفاع از خود را دلیل کشته شدن این نوجوان سیاه پوست عنوان داشته و مقام محلی را بیگناه دانسته بود.

کد خبر 1566872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha