۱۴ فروردین ۱۳۹۱، ۱۱:۳۰

نگاه جمال‌الدین اکرمی به قصه‌های پرویز کلانتری کتاب شد

نگاه جمال‌الدین اکرمی به قصه‌های پرویز کلانتری کتاب شد

جمال‌الدین اکرمی همزمان با انتشار کتاب «تو آن نبودی که شفق را خونین آفرید» با موع بررسی تحلیل قصه‌های پرویز کلانتری از تالیف رمان تازه‌ای با موضوع مهاجرت برای مخاطب بزرگسال خبر داد.

جمال الدین اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر از تالیف و انتشار آثار تازه‌ای از خود خبر داد و گفت: کتاب «تو آن نبودی که شفق را خونین آفرید» را با موضوع بررسی قصه‌های پرویز کلانتری به تازگی از سوی نشر آمه منتشر کرده‌ام که به موضوع بررسی تحلیلی داستان‌های کلانتری اختصاص دارد.

وی افزود: کلانتری نخستین نویسنده‌ای بوده است که با نگاهی تخیلی به هنرمندانی مانند مرحوم مرتضی ممیز، فرشید مثقالی، مش اسماعیل و مارکو گرگوریان، زندگی و دنیای آنها را به زبانی داستانی تخیلی بازنویسی کرده است.

به گفته اکرمی این کتاب به بررسی نوع نگاه کلانتری به زندگی این افراد و چگونگی بازخوانی زندگی شخصی و هنری آنها توسط کلانتری پرداخته است.

اکرمی همچنین از پایان تالیف رمان تازه‌ای از خود با عنوان «چشمانت را ببند، والریانوس» خبر داد و گفت:  این رمان از مجموعه رمان‌های تاریخی است که در قالب طرح رمان نوجوان به سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشته شد و از نظر نگارشی کار من روی آن تمام شده است و باید منتظر تلاش کانون برای انتشار آن بمانم.

این پژوهشگر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان همچنین از تالیف جلد سوم کتاب کودک و تصویر همزمان با انتشار دومین جلد از آن خبر داد و گفت: این اثر نگاهی نظری به مضوع تصویرگری کتاب‌های کودک و نوجوان دارد که در سومین و آخرین مجلد از خود به تاریخ تحلیل تصویرگری کتاب در ایران می‌پردازد.

این نویسنده همچنین از تالیف و آماده انتشار شدن مجموعه‌ای از ترانه‌های خود با عنوان «ترانه‌های آفتاب، ترانه‌های مهتاب» خبر داد و گفت:  بخشی از این ترانه‌ها درباره جشن‌ها و آئین‌های ایرانی نوشته شده است و بخشی از آنها نیز ترانه‌های موضوعی سروده شده توسط من است.

اکرمی همچنین به تالیف آثار تازه‌ای از خود در حوزه رمان و ترجمه خبر داد و گفت: رمان «درنا در باد» که داستانی عاشقانه برای مخاطب نوجوان را روایت می‌کند دو سال پس از تالیف هنوز در انتظار ناشر برای انتشار به سر می‌برد و نتوانستم برایش ناشر مناسبی پیدا کنم. با این حال این روزها روی یک رمان بزرگسال نیز کار می‌کنم که در فضای مهاجرت روایت می‌شود، ولی هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است.

وی در پایان از انتشار ترجمه‌ خود از رمانی از «آنه مه‌یر» با عنوان «اتاق در میان ماه» خبر داد و گفت: این رمان در گونه داستان‌های تخیلی نوشته شده که به تازگی از سوی نشر قطره روانه بازار کتاب شده است.

کد خبر 1566939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha