۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۳۴

محمدی:

30 هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شد

30 هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شد

بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ایجاد بیش از 30 هزار فرصت شغلی طی سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین محمدی چهارشنبه شب در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، با بیان سهمیه اشتغالزایی سال گذشته در این استان 24 هزار و 497 نفر تعیین شده است، اظهار داشت: طی برنامه ریزی صورت گرفته بالغ بر 30 هزار و 621 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: طی بررسی انجام شده پنج هزار فرصت شغلی بیش از سهمیه تعیین شده در سطح استان ایجاد شده است.

محمدی اشتتغال ایجاد شده در بخش مسکن را 15 هزار و 728 فرصت شغلی عنوان کرد و بیان داشت: سهم اشتغال بخش مسکن نیز 11 هزار و 208 مورد در استان تعیین شده که تا پایان سال مازاد بر سهمیه تعیین شده اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در تابستان سال گذشته 15.7 درصد اعلام شده است، افزود: همچنین نرخ بیکاری در پائیز سال گذشته 7.1 درصد بوده است.

محمدی تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان طی سال 89 را 63 هزار نفر برشمرد و بیان کرد: این رقم در سال گذشته به 76 هزار نفر افزایش یافته و رشد بیمه شدگان در استان نشانگر اشتغالزایی بوده است.

ایجاد 11 هزار اشتغال خانگی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ایجاد 11 هزار و 458 مورد اشتغال خانگی در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گفته وی از این تعداد سه هزار و 881 مورد مربوط به کمیته امداد امام خمینی(ره)، یک هزار و 622 مورد فنی و حرفه ای، دو هزار و 297 مورد صندوق مهر امام رضا(ع)، 984 مورد جهاد کشاورزی، دو هزار و 11 مورد صنعت، معدن و تجارت و 663 مورد مربوط به میراث فرهنگی بوده است.

وی تعداد کل معرفی شدگان مشاغل خانگی به بانک های عامل را 10 هزار و 139 مورد اعلام کرد و افزود: بیشترین تعداد معرفی شده به بانک مربوط به صندوق مهر امام رضا(ع) با دو هزار و 199 مجوز بوده است.

برگزاری هفتمین جشنوراه کارآفرینی در استان

محمدی در ادامه از برگزاری هفتمین جشنواره کارآفرینان برتر در استان خبر داد و گفت: طی برنامه ریزی انجام شده این جشنواره در اردیبهشت ماه سال جاری به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که واحد تولیدی با سابقه پنج سال فعالیت دارند می توانند در این جشنواره شرکت کنند، تصریح کرد: در این جشنواره کارآفرینان برتر استان انتخاب و به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در پایان یادآور شد: واجدین شرایط تا پایان فرودین ماه جاری مهلت دارند در سامانه این جشنواره ثبت نام کنند.

کد خبر 1569211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha