۱۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۵:۳۸

مجموعه کتاب‌های "پرسمان رضوی" چاپ و منتشر شد

مجموعه کتاب‌های "پرسمان رضوی" چاپ و منتشر شد

مشهد - خبرگزاری مهر: چاپ مجموعه کتاب‌های "پرسمان رضوی"و دریافت مقام علمی دانشگاه رضوی از مهمترین رویداد های فرهنگی آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه کتاب‌های "پرسمان رضوی" در چهار جلد از سوی اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع‌رسانی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در این مجموعه چهار جلدی، سؤالاتی که پیرامون سیره علمی و عملی امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) طی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی حرم مطهر رضوی مطرح در این مجموعه جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام‌ جلال حسینی اظهارداشت: سؤالات در چهار عنوان اصلی در خصوص حیات امام رضا(ع)، مقام امام، حرم آن حضرت، کلام امام علی‌بن موسی الرضا(ع) در کتاب‌های جداگانه گردآوری شده است و برای هر سؤال پاسخ‌های جامع و کامل توسط اساتید متخصص ارائه  و در این‌ مجموعه ذکر شده است.

وی افزود: در کتاب مقام امام  موضوعاتی در خصوص امامت، سیره شخصی، سیره اجتماعی، سیره عبادی، سیره عملی و سیره سیاسی عنوان شده است.

حسینی ابرازداشت: روضه رضا(ع)، فضیلت زیارت، زیارت و زمان زیارت، آداب زیارت، دست التجا و مهمان بهشت سرفصل‌های مطالب کتاب حرم امام است.

وی ادامه داد: در کتاب کلام امام  نیز سخنان ارزنده حضرت رضا(ع) در مباحث؛ حکمت احکام، مناظرات، ویژگی‌ها و نشانه‌ها، نکته‌های رفتاری، کوته سخن و قائم آل محمد(ص) ذکر شده است.

وی بیان کرد: ولادت و خاندان، ویژگی‌ها، دوره‌های زندگی، شهادت و درباره امام سرفصل مباحث کتاب «حیات امام» است.

نگرشی بر آثار و آداب زیارت در کتاب "آستان دوست"

کتاب "آستان دوست" به همت اداره امور فرهنگی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.

این کتاب حاوی اطلاعاتی در خصوص نگرشی بر آثار و آداب زیارت است و توسط استاد حوزه علمیه قم، علی کریمی جهرمی  در 110 صفحه نوشته و در قطع جیبی تهیه و به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش، این کتاب حاوی مقدمه، سه بخش اصلی و بخش پایانی است و در بخش‌های اصلی این کتاب مفهوم و ماهیت زیارت و اقسام آن، نقش زیارت و آثار و برکات آن، عنایات و کراماتی از حضرت رضا(ع) و آداب و شرایط زائر و زیارت عنوان شده است.

موفقیت دانشگاه علوم اسلامی رضوی

مجله آموزه‌های حقوق کیفری به عنوان نخستین نشریه دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مجوز کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور موفق به اخذ درجه علمی پژوهشی شد.

این نشریه که به سردبیری علی حسین نجفی ابرندآبادی و مدیر مسئولی حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه منتشر می‌شود، موفق به اخذ درجه علمی پژوهشی شد.

بر پایه این گزارش و براساس ‌نامه رئیس مرکز برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پژوهشی وزارت علوم این نشریه به مدت دو سال از اسفند 90 تا اسفند 92 با این رتبه علمی منتشر خواهد شد.

دانشگاه علوم اسلامی رضوی دارای پنج نشریه علمی است که پرونده اخذ درجه علمی برای این نشریات در کمیسیون‌های مربوط تحت بررسی است و نشریه آموزه‌های حقوق کیفری نخستین نشریه این دانشگاه است که مراحل اخذ درجه علمی را با موفقیت طی کرد.

کد خبر 1569951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha