۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۵۲

ادعای واشنگتن/

اختلافی بین آمریکا و "بریکس" درباره ایران وجود ندارد

اختلافی بین آمریکا و "بریکس" درباره ایران وجود ندارد

سختگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که هیچ اختلافی بین این کشور و اعضای کشورهای عضو گروه موسوم به "بریکس" درباره ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های آمریکایی نوشتند در حالی که پنج کشور عضو بریکس از جمله هند، مخالفت خود را با هرگونه گزینه نظامی علیه ایران اعلام کرده اند در همان حین آمریکا نیز اعلام کرده که زمان برای راه حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران وجود دارد.

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پیشتر موضع خود را مبنی بر اینکه "تمامی گزینه ها بر روی میز قرار دارند" اعلام و همچنین روشن کرده که هنوز زمان برای حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران وجود دارد.

وی درباره اختلافات ایالات متحده با گروه بریکس شامل ؛ برزیل، روسیه، هند، چین ،و آفریقای جنوبی در خصوص نحوه برخورد با ایران گفت: واشنگتن هیچ اختلافی در خصوص موضوع هسته ای ایران با این کشورها ندارد. ما به رایزنی های نزدیک با دولت های این کشور در خصوص ملزومات برخی قوانین خاص متعهد هستیم. ما در تمامی مشورتهای خود بر اهمیت کاهش واردات نفت از ایران تاکید کرده ایم و خواهان قطع روابط این کشورها با بانک مرکزی ایران نیز شده ایم و به این گفتگوها ادامه خواهیم داد.

کد خبر 1573048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha