۲۷ فروردین ۱۳۹۱، ۹:۵۶

محمد فخرالدین:

ریشه کشتار شیعیان پاکستان در آمریکا و عربستان است

ریشه کشتار شیعیان پاکستان در آمریکا و عربستان است

قم - خبرگزاری مهر: نماینده رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان در قم گفت: در نسل‌کشی شیعیان پاکستان، آمریکا، عربستان سعودی و بعضی از شاخه‌های "آی ایس آی" پشت سرتکفیری‌ها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام شیخ غلام محمد فخرالدین در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سیاستهای استکباری آمریکا ریشه مشکلات پاکستان است اظهارداشت: پاکستان با ورود آمریکا به بهانه مبارزه با نظام کمونیستی و شوروی سابق دستخوش تحولات بی‌سابقه شد، افرادی از سراسر دنیا مخصوصا از کشورهای اسلامی عربی برای جهاد به پاکستان سرازیر شدند؛ آن‌ها در پاکستان آموزش نظامی می‌دیدند و سپس به افغانستان اعزام می‌شدند تا با ارتش شوروی مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات ارتش پاکستان با کمک مالی عربستان تعداد زیادی مدارس دینی برای وهابیون افراطی در پاکستان تأسیس کرده است اضافه کرد: این سرآغاز ورود تفکر افراطی و تندرو به پاکستان بوده است.

نماینده رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان در قم با بیان اینکه در این مدارس طلاب را شستشوی مغزی می‌دهند بیان داشت: در این مدارس در کنار کمونیسم، تشیع را به عنوان دشمن تلقی می‌کردند و اینچنین شیعه‌کشی در پاکستان توسط تکفیری‌های آغاز شد؛ در این نسل‌کشی شیعیان پاکستان، آمریکا، عربستان سعودی و بعضی از شاخه‌های آی ایس آی پشت سرتکفیری‌ها قرار داشتند.

وی با اشاره به شهادت شخصیت‌های مهمی چون علامه عارف حسین الحسینی، رهبر شیعیان پاکستان و محمدعلی نقوی، بنیانگذار سازمان دانشجویان امامیه و ده‌ها شخصیت برجسته دیگر توسط این گروه افراطی بیان داشت: تنها در شش ماه اخیر سه حادثه بزرگ تروریستی علیه شیعیان پاکستان رخ داده است؛ یکی از آنها در شهر کویته اتفاق افتاد که طی آن بر روی اتوبوس‌های زائرین امام رضا علیه السلام تیراندازی و منجر به شهیدشدن بیش از ۲۰ تن از شیعیان شد و چندین تن هم مجروح شدند.

فخرالدین ادامه داد: حادثه دوم حمله به اتوبوس‌های مسافربری از اسلام‌آباد به مناطق شمال پاکستان در منطقه کوهستان بوده است. در این حمله هم حدود ۲۰ تن شهید شدند.

وی حوادث اخیر را در تاریخ پاکستان بی‌نظیر و تلخ‌ترین حادثه دانست وافزود: بعد از حادثه کوهستان رحمان ملک، وزیر کشور پاکستان به شهر گیلگت سفر کرده بود و با علمای شیعه این منطقه دیدار کرده و به آنها قول داده بود که خواسته‌های آنان را هر چه زودتر عملی سازد ولی تمام وعده‌های او دروغ از آب درآمدند.

نماینده رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان در قم با اشاره به فجایع رخ داده در چیلاس اضافه کرد: روز سه‌شنبه، ۱۵ فروردین سال جاری حدود ۱۰ اتوبوس مسافربری از شهر راولپندی عازم شهر گیلگت بودند؛ در منطقه چیلاس قبل از رسیدن به شهر گیلگت از سوی هزاران فرد مسلح متوقف شدند؛ این افراد مسلح بعد از پیاده کردن مسافرین از اتوبوس‌ها کارت شناسایی آنان را کنترل کرده شیعیان را جدا کردند؛ کسانی‌که کارت شناسایی همراه نداشتند با درآوردن پیراهن آنان با دیدن آثار سینه زنی و زنجیرزنی شیعه بودن آن‌ها را بررسی کردند و آن‌ها را با فجیع‌ترین وجه به شهادت رساندند.

وی درباره عملکرد نیروهای نظامی پاکستان گفت: حادثه چیلاس در حالی رخ داد که پاسگاه پلیس این منطقه به کنترل افراد تروریست درآمده بود و نظامیان مسلح سپاه مرزی هم که همراه کاروان اتوبوس‌ها بودند نتوانستند کاری انجام دهند.

فخرالدین درباره نحوه به شهادت رساندن شیعیان مظلوم پاکستان گفت: یکی از شاهدان عینی که موفق شده بود خودش را سنی جلوه دهد و زنده بماند گفت که من دیدم یکی از آن تروریست‌ها یک جوان شیعه را به زمین انداخته بود و با سنگ حدود ۱۰ کیلویی سر او را می‌کوبید؛ بعضی از تروریست‌ها بعد از کشتن افراد آنها را با اسید مثله کردند؛ بعضی از جوانان شیعه را با چاقو ذبح کردند؛ یکی از جوانان شیعه به نام روح‌الله که شعار یا حسین(ع) سر می‌داد با دست خالی با آن‌ها درگیر شد و چندین تن از آنان را مجروح ساخت، دست و پای او را بستند و بعد از تیراندازی به رودخانه انداختند.

وی به نقل از منابع خبری تعداد شهدای حادثه چیلاس را نزدیک به 60 نفراعلام کرد و گفت: بعد از این واقعه دولت مرکزی پاکستان مقررات حکومت نظامی را در شهر گیلگت اعلام کرده است و تمامی شبکه های ارتباطی این منطقه را تعطیل کرده است و طبق آخرین گزارش‌های رسیده چندین کودک به علت نرسیدن دارو فوت کرده‌اند.

کد خبر 1577105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha