۳۱ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۰۱

در دیداربا سفیر عنوان شد؛

سفر رئیس مجلس مالزی به ایران در آینده نزدیک/ همکاری با گروه دوستی پارلمانی

سفر رئیس مجلس مالزی به ایران در آینده نزدیک/ همکاری با گروه دوستی پارلمانی

کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در آستانه پایان ماموریت خود با رئیس مجلس نمایندگان مالزی دیدار و درخصوص موضوعات مورد علاقه گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی زاهدی در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور به ویژه روابط پارلمانی از همکاریهای رئیس مجلس نمایندگان مالزی با ایشان در طول دوره ماموریت خود قدردانی و تشکر کرد.

زاهدی در این دیدار با ارائه گزارش کوتاهی از تلاشهای انجام شده در دوره ماموریتش برای ارتقاء سطح روابط دو جانبه ، بر آمادگی خویش و مجلس شورای اسلامی برای گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور و تشکیل گروه دوستی پارلمانی تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه مالزی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم تداوم تلاشها جهت تقویت و گسترش روابط بین دو کشور و همکاری در مجامع و سازمانهای بین المللی تاکید کرد.

رئیس مجلس نمایندگان مالزی در این دیدار ضمن تبریک انتخاب زاهدی به عنوان نماینده مجلس، از همکاری ایشان برای ارتقاء سطح روابط و تقویت پیوند دو ملت تشکر و قدردانی نمود واز ایشان خواست  در مسئولیت جدید کماکان به تلاش های خود در روابط دوجانبه ایران و مالزی ادامه دهد.

رئیس مجلس نمایندگان مالزی همچنین با اشاره به همکاری خوب ونزدیک پارلمانهای ایران ومالزی درنزدیک ساختن مواضع و دیدگاههای دو کشور در خصوص بسیاری از موضوعات منطقه ای و بین المللی به ویژه موضوعات مبتلا به جهان اسلام، بر آمادگی خود و همکارانش در مجلس مالزی برای تقویت هر چه بیشتر همکاریها از طریق تشکیل گروه دوستی پارلمانی تصریح کرد.

در پایان این دیدار زاهدی از رئیس مجلس نمایندگان مالزی برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد که این دعوت مورد استقبال ایشان قرار گرفت و حاجی مولیان اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک در راس هیئتی از ایران دیدن نماید.

کد خبر 1580828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha