۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۲۹

جامعة‌المصطفی خواستار شد/

مجامع بین المللی جلوی کشتار شیعیان پاکستان را بگیرند

مجامع بین المللی جلوی کشتار شیعیان پاکستان را بگیرند

قم - خبرگزاری مهر: جامعة‌المصطفی (ص) العالمیة با صدور بیانیه‌‌ای کشتار شیعیان پاکستان به دست وهابیون جنایتکار را محکوم و از مجامع بین المللی و دولت پاکستان خواست تا جلوی این جنایات را بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در بخشی از بیانیه جامعة‌المصطفی (ص) العالمیة آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

 "ونرید ان نمنّ علی‌الذین استضعفوا فی‌الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم‌الوارثین" (القصص، ۵)

کشتار دلخراش شماری از شیعیان مظلوم پاکستان در هفته‌های اخیر به دست عوامل تکفیری و تندرو استکبار جهانی در جهان اسلام، دل هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد. گروهی کوردل، خشک‌مغز و وابسته که هر از گاهی، در جای جای عالم، دست به اقدامات تروریستی می‌زنند، وحدت و اقتدار امت اسلامی را نشانه گرفته و همگام با نظام استکبار جهانی، به زشت‌ترین وجه، به اختلاف‌افکنی و مسلمان‌کشی روی آورده‌اند.

در ادامه این بیانه تصریح شده است: مسلمانان عالم باید در این وانفسای توطئه‌های شوم قدرت‌های مستکبر بر ضد اسلام، بیش از پیش مراقب اهداف پلید و نقشه‌های آنان باشند تا مبادا حرکت مواج بیداری اسلامی، که به فضل الهی و به برکت خون شهدا، سراسر جهان اسلام را فراگرفته است، با تفرقه و دشمنی به شکست بینجامد، زیرا حاکمان وابسته به آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل چنین خیالی در سر می‌پرورانند.

این بیانیه می‌افزاید: مسلمانان عالم شیعه و سنی باید به ندای ملکوتی وحی که می‌فرماید: «یا ایهاالذین آمنوا اذا لقیتم فئه فاثبتوا واذکروالله کثیرا لعلکم تفلحون * اطیعوا‌الله و رسوله و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم واصبروا انّ‌الله مع الصّابرین» (الانفال، ۴۵ و ۴۶) گوش جان سپارند تا در شرایط کنونی، با تقریب و همبستگی پیروان مذاهب اسلامی، با شیوه‌ای عقلایی، راه بر حرکات مذبوحانة گروهک تندرو وهابی و عروسک‌گردانان پشت صحنة آنان، یعنی امریکای جنایتکار و حاکمان سرسپرده‌ و صهیونیسم بین‌الملل، سد نمایند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: بی‌تردید، مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از تکرار این جنایات وحشتناک و وحدت‌شکن در جهان اسلام، کوتاه نمودن دست استکبار و صهیونیسم در کشورهای اسلامی و ریشه‌کن نمودن جریان تندرو وهابیت است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: مدیران، طلاب، استادان و کارکنان جامعةالمصطفی (ص) ضمن عرض تسلیت به محضر مقدس حضرت بقیة‌الله‌الاعظم، شیعیان پاکستان و خانواده‌های معظم داغدارشان، این حادثه غمبار و جنایات فجیع تروریستی جریان وهابی را محکوم نموده، از تمام آزادی‌خواهان سراسر دنیا و مسلمانان عالم و مجامع بین‌المللی و کمیته‌های حقوق بشر جهانی، به‌ویژه دولت پاکستان، می‌خواهند، ضمن اعلام انزجار و بیزاری از این‌ گونه اقدامات، قاطعانه و هر چه سریع‌تر، عاملان اصلی آن را مجازات کرده، جلو تکرار این فجایع را بگیرند.

کد خبر 1582894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha