۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۲۴

الهی در گفتگو با مهر:

باند حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیا عتیقه در سنندج متلاشی شد

باند حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیا عتیقه در سنندج متلاشی شد

سنندج - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از متلاشی شدن یک باند حفاری و قاچاق اشیاء عتیقه در سنندج خبر داد.

امیر الهی در گفتگو با خبرنگار مهر و با اشاره به انهدام این باد حفاری با همکاری و تلاش مردم عنوان کرد: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان سنندج یک باند بزرگ حفاری و قاچاق اشیای عتیقه در سنندج کشف و اعضای این باند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با اشاره به تشدید اقدامات در راستای حفاظت از آثار و بناهای تاریخی در استان کردستان افزود: برابر گزارش واصله از افراد مطلع در مورد حفاری در محور آرندان با همکاری و توسط واحد اطلاعات انتظامی شهرستان سنندج اعضای این باند که متشکل از پنج نفر بودند به مراه یک دستگاه فلزیاب در محل حفاری دستگیر شدند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان بیان کرد: متخلفان و متجاوزان به آثار تاریخی و فرهنگی بعد از دستگیری و تشکیل پرونده لازم رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

الهی با اشاره به لزوم همکاری و تعامل مردم برای برخورد با افراد سودجو در راستای حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی در استان کردستان اظهار داشت: با توجه به گستردگی کار انتظار می رود که مردم نیز یگان حفاظت از اداره کل را کمک کنند تا با این گونه اقدامات سودجویانه برخورد شود.

وی در پایان افزود: هفته گذشته نیز کارگاه تولید سکه های تقلبی در شهرستان سقز کشف و ضبط شد و این عملکرد نشان می دهد که اداره کل میراث فرهنگی از تمام توان خود در راستای حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی استفاده می کند.

کد خبر 1584508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha